کد خبر: ۴۹۹۵۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
درخواست کمک از قرارگاه ثارالله برای تامین امنیت تهران نداشتیم

۴۵۰ بازداشتی در تجمع‌ها/ نگهداری بازداشت‌شدگان برعهده کیست؟

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری تهران اعلام کرد: روز شنبه حدود ۲۰۰ نفر، روز یکشنبه ۱۵۰ نفر و روز گذشته حدود ۱۰۰ نفر بازداشت شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- علی‌اصغر ناصربخت در رابطه با آخرین وضعیت شهر تهران طی روز گذشته گفت: روز گذشته به نسبت روزهای قبل هم پراکندگی درگیری‌ها کمتر بود و هم از حجم تعداد افرادی که در صحنه حضور داشتند، کاسته شده بود. همچنین ساعاتی که عبور و مرور وسایل نقلیه در شهر مختل شده و با کندی روبرو شده بود، کاهش پیدا کرده بود.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی با بیان اینکه روش برقرارکنندگان نظم و امنیت همچنان مدارا و ارشاد است، به خبرگزاری ایلنا گفته است: برقرارکنندگان نظم و امنیت طی روز گذشته هم تلاش می‌کردند به افراد تذکر بدهند و درخواست می‌کردند کسانی که در صحنه هستند و اقدامات خلاف قانون انجام می‌دهند صحنه را ترک کرده و از اقداماتشان دست بکشند. 

۴۵۰ نفر در ۳ روز گذشته بازداشت شدند/ نگهداری بازداشت‌شدگان برعهده کیست؟

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری تهران ادامه داد: البته در مواردی که افراد دست به تخریب اموال عمومی یا حمله به افراد و وسایل شخصی می‌زدند نیروهای پلیس مبادرت به دستگیری آنها می‌کردند. 

تجمع‌کنندگان یک تاکسی را در میدان انقلاب به آتش کشیدند

ناصربخت با اشاره به برخی از اقدامات غیرقانونی تجمع‌کنندگان تصریح کرد: متاسفانه شاهد بودیم که در برخی از نقاط، تجمع‌کنندگان اذیت و آزار شهروندان را در دستورکار خود قرار داده بودند که به طور مثال در مواردی شاهد بودیم که آنها سرنشینان تاکسی‌ها یا اتوبوس‌ها را پیاده می‌کردند. همچنین در خیابان انقلاب و آزادی تجمع‌کنندگان مسافران را از یک تاکسی پیاده کرده و تاکسی را به آتش کشیدند. 

۴۵۰ نفر طی سه روز گذشته بازداشت شدند/ بازداشتی‌های دیروز حدود ۱۰۰ نفر بوده‌اند

وی در پاسخ به این سوال که طی روزهای گذشته چه تعداد نفر بازداشت شده‌اند، خاطرنشان کرد: روز شنبه حدود ۲۰۰ نفر، روز یکشنبه ۱۵۰ نفر و روز گذشته حدود ۱۰۰ نفر بازداشت شده‌اند. همانطور که گفتم طی روزهای اخیر روش برقرارکنندگان نظم و امنیت ارشاد و تذکر بوده و در صورتی که افراد اصرار به اقدامات غیرقانونی می‌کردند، مجبور به بازداشت آنها می‌شدند.

درخواستی از قرارگاه ثارالله سپاه برای تامین امنیت تهران نشده است

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا از قرارگاه ثارالله تهران برای تامین امنیت شهر درخواستی شده است؟ ابراز داشت: چنین چیزی مطرح نیست. شهر در کنترل عوامل انتظامی است و ابداً چنین درخواستی مطرح نیست. برداشت ما این است که امروز وضعیت شهر تهران به مراتب نسبت به روزهای گذشته شرایط آرام‌تری را خواهد داشت کما آنکه دیروز هم نسبت به روزهای قبل خود آرام‌تر بود. 

نگهداری بازداشت‌شدگان برعهده دستگاه قضایی است

ناصربخت با تاکید بر اینکه هر گونه تجمع در محیط باز نیازمند اخذ مجوز از وزارت کشور است، بیان کرد: در بحث راهپیمایی هم افراد باید از وزارت کشور مجوزهای قانونی را دریافت کنند و انسداد مسیر عبور و مرور و بر هم زدن آسایش و آرامش مردم خلاف قانون است و ضابطان قضایی موظف به برخورد با آنها هستند.

وی در پاسخ به این سوال که چه تمهیداتی برای نگهداری بازداشت شدگان و عدم تکرار اتفاقاتی نظیر کهریزک اندیشیده شده است، یادآور شد: این موضوع برعهده دستگاه قضایی است و حتماً آنها شرایط لازم را برای جلوگیری از اتفاقات ناخوشایند سال‌های گذشته اندیشیده‌اند.

بیش از ۱۰ کشته در ناآرامی‌ها

همچنین براساس گزارش‌ها، تا روز یک‌شنبه دست‌کم ۱۰ نفر در اعتراض‌های خیابانی چند روز گذشته کشته شده‌اند. برخی رسانه‌ها نیز نوشته‌اند که در جریان درگیری بین نیروهای پلیس و عده‌ای از مردم در نجف‌اباد، یک مامور کشته شده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز، بعد از آغاز اعتراض‌های خیابانی در سراسر کشور، روز یک‌شنبه دست‌رسی کاربران به تلگرام و اینستاگرام مسدود و سرعت اینترنت هم به‌شدت کند شده است.

به گفته وزیر ارتباطات، فیلتر این شبکه‌های اجتماعی براساس تصمیم و مصوبه شورای امنیت ملی انجام شده است. البته گفته شده که فیلترینگ این شبکه‌های اجتماعی موقتی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
3
5
آخ آخ بیچاره ها
دیگه ولتون نمیکنن...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین