کد خبر: ۴۹۹۷۸
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۸۵ - ۱۳:۳۰
مثلث هاشمی-خاتمی-کروبی تشکیل می‌شود؟

ائتلاف بزرگ اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها

آفتاب‌‌نیوز :
وی که با خبرنگار سیاسی آفتاب گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به این پرسش که «آیا حضور محمد خاتمی در کنگره جبهه مشارکت و دیدار اخیر محسن میردامادی دبیرکل جدید این حزب با وی را نشانه‌ای از پایان دوارن سردی روابط بین مشارکت و خاتمی ارزیابی می‌کند؟» گفت: «همچنان معتقدیم که حزب مشارکت نزدیکترین حزب به اندیشه‌ها و تفکرات آقای خاتمی است». 

سخنگوی دولت خاتمی افزود: «طبق گفته‌های آقای خاتمی، رفتار و مواضع ایشان در قالب رئیس جمهور با رفتار و مواضع ایشان در شرایط کنونی متفاوت خواهد بود». 

رمضان‌زاده تصریح کرد: «آقای خاتمی در موضعی بالاتر از جبهه مشارکت قرار دارند و گاه انتقاداتی هم به این حزب داشته‌اند اما روابط مشارکت و خاتمی هیچ‌گاه به آن سردی که برخی مخالفان تبلیغ می‌کنند، نبوده است». 

وی در پاسخ به این پرسش که ‌«نزدیکی هر چه بیشتر جبهه مشارکت با خاتمی تا چه اندازه در موفقیت‌های مجموعه اصلاح طلبان تاثیر گذار است؟» اظهار داشت: «مطابق نظر سنجی‌ها آقای خاتمی هنوز محبوب‌ترین شخصیت سیاسی هستند». 

قائم مقام دبیرکل جبهه مشارکت خاطر نشان کرد: «معتقدیم که ارتباطات نزدیک جبهه مشارکت با آقای خاتمی کاملاً به سود مجموعه اصلاح طلبان است». 

سخنگوی دولت اصلاحات در خصوص تشکیل ستاد انتخاباتی مشترک اصلاح طلبان در انتخابات شوراها، زیر نظر خاتمی نیز گفت: «همانطور که قبلاً تصریح کرده‌ام دوران اجماع به سر رسیده اما ائتلاف گروه‌های سیاسی را نشانه بلوغ و پختگی آنها می‌دانم». 

رمضان‌زاده ادامه داد: «بنابراین ما به دنبال ائتلاف بزرگی هستیم که هم مورد حمایت آقای هاشمی و هم‌ آقای کروبی و به طور خاص آقای خاتمی باشد». 

وی درباره «مخالفت‌های کروبی با ائتلاف حزب اعتماد ملی با دیگر گروه‌های اصلاح طلب و به خصوص جبهه مشارکت در انتخابات آینده شوراها» گفت: «از جانب کروبی نمی‌توانم اظهارنظر کنم اما ما از حضور آقای کروبی در ائتلاف بزرگ اصلاح طلبان، استقبال می‌کنیم». 

رمضان‌زاده در خصوص «احتمال حضور کروبی در ائتلافی که محمد خاتمی در آن حضور داشته باشد، با توجه به اختلافات اخیر » اظهار داشت: «در این ‌باره نمی‌توانم اظهار نظر کنم زیرا واقعاً نمی‌دانم که آقای کروبی چه کار خواهند کرد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین