کد خبر: ۴۹۹۸۵۲
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
پس از حمله به دام‌های مردم بدخشان

پلنگ برفی کشته شد+عکس

منابع محلی ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان می‌گویند یک پلنگ برفی که به دام‌های مردم ولسوالی زیباک بدخشان حمله کرده بود، کشته شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
منابع محلی می‌گویند این پلنگ برفی در یک هفته گذشته بارها به دام‌های مردم حمله کرده و سرانجام به دست یکی از مالداران که مأمور پلیس محلی ولسوالی زیباک بود، کشته شد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، در نتیجه حمله این پلنگ هفتاد راس بز و گوسفند سه خانواده را در ولسوالی زیباک زخمی یا کشته شدند.

پلنگ برفی کشته شد+عکس

مسئولان ریاست اداره ملی حفاظت محیط زیست افغانستان این اقدام مالداران را مخالف قانون حفاظت از حیات وحش دانسته و آن را تقبیح کرده‌اند.

پلنگ برفی در افغانستان از شمار حیوانات در معرض خطر و در حال انقراض می‌باشد.

این اداره از مقام‌های امنیتی خواسته است فردی را که باعث مرگ پلنگ برفی شده بازداشت کند. پلیس تاکنون موفق به بازداشت این فرد نشده است.

غلام نبی سرفراز، رئیس اداره میحط زیست بدخشان به بی‌بی‌سی گفت که این داره هیاتی را برای تحقیق گماشته تا فرد متهم را بازداشت و به قانون بسپارد.

پلنگ برفی که در ولایت بدخشان به خصوص بلندی‌های واخان این ولایت زندگی می‌کند، شمار آن محدود است. دولت افغانستان برای جلوگیری از انقراض این حیوان شکار آنان را ممنوع کرده‌ است.

هر سال صدها پلنگ برفی در رشته کوه‌های آسیای میانه به دست شکارچیان کشته می‌شوند.

به گفته یک نهاد ناظر بر حیات وحش، فقط ۴ هزار پلنگ برفی در جهان باقیمانده و هر هفته دست کم ۴ تای آنها کشته می‌شوند. دلیل اصلی این کار نیز انتقام دامداران از حیوان شکارچی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین