کد خبر: ۴۹۹۹۵۸
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰

استیو بنن ترامپ را به خیانت علیه آمریکا متهم کرد

استراتژیست پیشین کاخ سفید در کتابی جدید، دیدار محرمانه سه تن از مقامات ارشد کارزار انتخاباتی «دونالد ترامپ» با یک وکیل روسی در ژوئن ۲۰۱۶ را «خیانت به کشور» خواند.
آفتاب‌‌نیوز :
«استیو بنن» استراتژیست ارشد و پیشین کاخ سفید در کتابی جدید با عنوان «اشتیاق و هیجان: اندرونی کاخ سفید ترامپ» دیدار محرمانه سه تن از مقامات ارشد کارزار انتخاباتی «دونالد ترامپ» با یک وکیل روسی در ژوئن ۲۰۱۶ را «خیانت به کشور» خواند.

به گزارش سی اِن اِن، این کتاب جنجالی به قلم «مایکل وولف» و بر مبنای صدها مصاحبه از جمله گفتگو با رئیس جمهور آمریکا و حلقه نزدیکان وی نگاشته شده است.

طبق گزارش روزنامه گاردین، بنن در گفتگو با نویسنده این کتاب گفته است که دیدار محرمانه ژوئن ۲۰۱۶ در برج ترامپ میان «دونالد ترامپ جونیور» فرزند پسر رئیس جمهوری آمریکا، «پل منفورت» مدیر کارزار انتخاباتی ترامپ و «جرد کوشنر» داماد و مشاور ترامپ با عوامل روسیه زمانی برگزار شد که دونالد ترامپ جونیور پس از دریافت ایمیلی که به وی پیشنهاد ارائه «اطلاعات بسیار مهم و حساس» برای متهم ساختن «هیلاری کلینتون» داده بود، با این دیدار محرمانه موافقت کرد.

گاردین در ادامه گزارش خود می نویسد که استیو بنن دیدار این سه مقام ارشد کارزار انتخاباتی ترامپ با عامل یک دولت خارجی در برج ترامپ را «خیانت به کشور» و «ضدِّ وطنی» خواند.

گفتنی است که کاخ سفید روز چهارشنبه از اظهارنظر در خصوص ادعاهای بنن خودداری کرد.

بنا بر این گزارش، استیو بنن در گفتگو با مایکل وولف عنوان کرده است که تحقیقات «رابرت مولر» مأمور ویژه رسیدگی به پرونده تبانی احتمالی کارزار انتخاباتی ترامپ با مقامات روسیه، بر «پولشویی» متمرکز است.

بنن همچنین ادعا کرد که به باور وی، درصورتی که رابرت مولر پیرامون سوابق مالی «جرد کوشنر» مشاور ارشد و داماد رئیس جمهور آمریکا تحقیقات خود را آغاز کند، کوشنر به همکاری در این پرونده راضی خواهد شد.

گفتنی است که موضوع جنجالی «دیدار محرمانه در برج ترامپ» یکی از موضوعات به شدت جالب توجه برای مأموران تحقیق در پرونده تبانی احتمالی تیم انتخاباتی ترامپ با مقامات روسیه است.

در حالیکه وکیل ترامپ جونیور از هرگونه اظهارنظر در اینباره خودداری کرد، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به اظهارات اخیر بنن با انتشار بیانیه ای شدیداللحن علیه وی نوشت: «استیو بنون هیچ ارتباطی به من و ریاست جمهوری من ندارد. از هنگامی که اخراج شد، نه تنها شغلش بلکه عقلش را هم از دست داد».

ترامپ در ادامه می نویسد: «حالا بنن به حال خود رها شده است. استیو دارد می فهمد که پیروزی به آن آسانی که من جلوه اش دادم، نیست. وی با پیروزی تاریخی ما که نتیجه آرای مردان و زنان فراموش شده این کشور است، ارتباط چندانی نداشت».

منبع: مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین