کد خبر: ۵۰۰۳۰۶
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴

جنگ سوم میان حزب‌الله لبنان و اسرائیل؟

او گفته که در صورت شلیک با این موشک، اسرائیل آن را اعلام جنگی از سوی حزب االله قلمداد خواهد کرد. این مقام ارشد نظامی افزوده است: طرف مقابل نیز می‌داند که حمله به تاسیسات گازی اسرائیل اعلام جنگ سوم لبنان است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- نشریه «نیوزویک» با انتشار گزارشی اشاره می کند در صورتی که حزب الله تصمیم بگیرد با استفاده از موشک‌هایش به تاسیسات گازی اسرائیل اسیب بزند ممکن است جنگ دیگری آغاز شود.

به گزارش آفتاب‌نیوز، این نشریه می‌نویسد: ارتش اسرائیل به حزب الله لبنان هشدار داده است در صورتی که آن گروه تصمیم داشته باشد به تاسیسات گازی اسرائیل در سواحل مدیترانه آسیب برساند احتمال آغاز جنگ سوم میان اسرائیل و لبنان بسیار زیاد خواهد بود. یک مقام ارشد نیروهای دفاعی اسرائیل به «هاارتص» گفته است که حزب‌الله لبنان موشک‌هایی را بدست آورده که قابلیت حمله به سواحل اسرائیل را دارند. او گفته که در صورت شلیک با این موشک، اسرائیل آن را اعلام جنگی از سوی حزب االله قلمداد خواهد کرد. این مقام ارشد نظامی افزوده است: طرف مقابل نیز می‌داند که حمله به تاسیسات گازی اسرائیل اعلام جنگ سوم لبنان است.

هشدار ارتش اسرائیل به حزب‌الله لبنان درباره تاسیسات گازی در حالی است که لبنان می‌گوید این تاسیسات در منطقه اقتصادی آن کشور قرار دارد. این کشور حق اسرائیل را بر منابع طبیعی در مدیترانه برسمیت نمی‌شناسد. سید «حسن نصرالله» رهبر حزب‌الله لبنان در سال ۲۰۱۱ میلادی گفته بود که لبنان توانایی دفاع از منابع نفت و گاز خود را دارد و هر کسی که بخواهد به دارایی‌های لبنان دست‌درازی کند می‌دانیم که چگونه با او رفتار کنیم. او گفت اگر لبنان هوشمندانه و با مسئولیت‌پذیری در قبال میادین نفت و گاز خود عمل کند فرصتی برای پرداخت بدهی‌ و بهبود وضعیت اقتصادی‌اش خواهد داشت.

«نیوزویک» در ادامه می‌نویسد این تفکر در ارتش اسرائیل حاکم است که بعید است حزب الله خواستار درگیری دیگری با اسرائیل باشد. دو طرف در سال ۲۰۰۶ میلاید با یکدیگر جنگیدند. اسرائیل در سال ۱۹۸۲ میلادی نیز در جریان جنگ داخلی لبنان به آن کشور حمله کرده بود.

این نشریه در پایان می‌نویسد: «پس از افزایش نیاز به انرژی در دهه‌های اخیر، اسرائیل در طول ده سال گذشته درصدد صادرات گاز طبیعی به همسایگان خود بوده است و این کار را از مصر آغاز کرد. ارتش اسرائیل همچنین گفته است که حماس در نوار غره بدنبال توسعه قابلیت‌های خود برای حمله به سیستم عامل‌های دریایی است. یکی از منابع ارتش اسرائیل به «هاارتص» گفته است که یکی از اهداف حماس در جنگ بعدی حمله به سیستم عامل اسرائیل است. با این حال، به دلیل استفاده از سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین، اسرائیل کمتر از جانب موشک‌های حماس در مقایسه با موشک‌های حزب‌الله نگرانی دارد».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین