کد خبر: ۵۰۰۹۶۸
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳

توقیف ۵ روزنامه در سودان

«عثمان باونین» رئیس حزب «کنگره البجا» سودان گفت:مقام های دولتی روز یکشنبه پنج روزنامه را که مقالاتی در انتقاد از اوضاع بد اقتصادی سودان و سیاست های حزب حاکم منتشر کرده بودند، توقیف کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
باونین گفت: زندگی بیشتر سودانی ها به دلیل افزایش قیمت کالاها ، به جهنم تبدیل شده است و بار دیگر صف های نان و سوخت شکل گرفته است.

وی افزود:فساد در دولت سودان رخنه کرده و منابع کشور در حال غارت شدن است ، جنگ قدرت میان قدرتمندان در جریان است و حالت فوق العاده در نقاط مختلف کشور تمدید می شود.

باونین همچنین گفت: نیروهای امنیتی سودان خود را برای مقابله با فعالان و انقلابی ها آماده کرده اند و بازداشتگاه ها نیز آماده شده است تا هزاران نفر از رهبران سیاسی و جوانان را در خود جای دهد.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری «العرب نیوز»، شبکه اسکای نیوز عربی نیز در پایگاه خبری خود نوشت:نیروهای نظامی سودان در جریان اعتراض ها به افزایش قیمت نان، یک دانشجو را کشتند و یکی از رهبران مخالفان را نیز دستگیر کردند.

دولت سودان اواخر ماه گذشته اعلام کرد یارانه برخی کالاها را حذف می کند ودر نتیجه قیمت برخی مواد غذایی و کالاها مانند نان افزایش یافت. 

حذف یارانه در چارچوب سیاست ریاضت اقتصادی دولت سودان صورت می گیرد و این کشور تلاش دارد با تورم 25درصدی کنونی مبارزه کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین