کد خبر: ۵۰۱۰۰۷
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
با حضور مسئولان، چهره‌های سیاسی و مهمانان خارجی

کنگره بزرگداشت آیت‌‌الله هاشمی/اظهارات جهانگیری، پیام آیت‌الله جوادی‌آملی و ...+تصاویر

نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حضور برخی از مسئولان دولتی، نمایندگان مجلس، فرماندهان نظامی و چهره‌های سیاسی در سالن اجلاس آغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز :
مراسم نخستین سالگرد ارتحال آیت‌‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در سالن اجلاس سران با حضور مهمانان خارجی و داخلی آغاز شد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، در این مراسم عفت مرعشی همسر آیت‌الله هاشمی، محمد هاشمی، محسن هاشمی، مهدی هاشمی، فائزه هاشمی، یاسر هاشمی، بیژن زنگنه وزیر نفت، محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید، سید محمود علوی وزیر اطلاعات، سید محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهور، معصومه ابتکار معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر سابق صنعت، علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی، اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزارت کشور، حجت‌الاسلام محسن غرویان استاد حوزه و دانشگاه، شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران، قاسم میرزایی نیکو نماینده تهران در مجلس، صلاح زواوی سفیر فلسطین، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌‌آبادی نماینده رشت در مجلس، سیدحسین هاشمی قائم مقام وزیر کشور، حجت‌الاسلام مجید انصاری عضو ارشد مجمع روحانیون، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، علی جنتی و... حضور دارند.

همچنین حسین فریدون، حجت‌الاسلام محمدعلی شهیدی محلاتی معاون رییس‌جمهور، رضا اردکانیان وزیر نیرو، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، حجت‌الاسلام محمد اشرفی اصفهانی و... در این مراسم حضور دارند. 

آیت‌الله جوادی آملی: امام آموزگار ویژه آیت‌الله هاشمی بود/هنر کمی نیست کسی که در اوج باشد و سنگین‌ترین مصیبت را تحمل کند

پیام آیت‌ الله جوادی آملی در نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قرائت شد(اینجا)


کنگره بزرگداشت آیت‌‌الله هاشمی/اظهارات جهانگیری، بیانیه آیت‌الله جوادی‌آملی و ...+تصاویر

معاون اول رئیس‌جمهور: آیت‌الله هاشمی همواره خود را همواره در معرض رای مردم قرار می‌داد/ مجلس در زمان هاشمی در راس امور بود

به نوشته ایلنا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور گفت: از رویکردهای اصلی آیت‌الله هاشمی این بود که علیرغم حضور در بالاترین مسئولیت‌هایی که مورد نقد مردم قرار می‌گرفت همواره خود را در معرض رای مردم قرار می‌داد زیرا فکر می‌کرد با رای مردم بهتر می‌تواند عمل کند.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه هر منصفی که به تاریخ ایران بنگرد، از سال‌های دور تا آخرین لحظات حیات آیت‌الله هاشمی، نام ایشان را در میان فعال‌ترین و تاثیرگذارترین روحانیون، مبارزان، سیاستمداران، روحانیون، نذسزلت و... مثال می‌زند، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم پنج روحانی، سیاستمدار و مدیر برجسته را نام ببریم، حتما آیت‌الله هاشمی برجسته‌ترین است.(اینجا)

فاطمه هاشمی: آیت الله هاشمی می گفتند اعتدال را جاگزین تندروی کنید

فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز گفت که ایشان همواره تاکید می کرد که وفاق را جایگزین نفاق، اعتدال و میانه روی را جایگزین تندروی و در نهایت ما را جایگزین من قرار دهید.

به گزارش ایسنا، فاطمه هاشمی در نخستین مراسم سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی اظهار کرد: از همه حضار و مردم ایران که همراه و کنار ما بودند تشکر می‌کنم. یکسال با سختی، غمگینی و افسردگی برما گذشت و تمامی نخواهد داشت تا زمانی که در کنار پدر قرار بگیریم. اما آن چه که باعث آرامش و سکون ما خواهد راه روشی که پدر برای ما گذاشت است، ایشان می‌گفت که عقلانیت جایگزین زور شود و زیبایی را جایگزین زشتی ، دوستی را جایگزین دشمنی، بخشش جایگزین انتقام صداقت را جایگزین ریا، تواضع را جای گزین تکبیر آرامش را جایگزین، امنیت را جایگزین اضطراب، تلاش را جایگزین رخوت و سستی و وفاق را جایگزین نفاق ، اعتدال و میانه رو ی را جایگزین تند روی و در نهایت ما را جایگزین من قرار دهید. ایشان مظلومیتی داشت و دارد و عدم حضور رئیس جمهور عزیز ما در این برهه از تاریخ برای همین است.

آیندگان بزرگی و بصیرت هاشمی را خواهند شناخت/سه‌روز قبل بنابه دلایل نامعلومی از عدم حضور روحانی در کنگره خبر دادند

محمد هاشمی برادر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در کنگره بزرگداشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت:‌ هاشمی رفت اما فرهنگ و خطی مشی او به عنوان اعتدال در فضای سیاسی کشور نهادینه شده است. مسیر اعتدال و مسیر هاشمی ادامه‌دهنده بزرگان دین اسلام و ایران است.

برادر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یادآور شد:‌ آیت‌الله هاشمی در دوران عمر مفید خود ثابت کردند جز برای عظمت اسلام و سرافرازی ایران نکوشیدند و حاضر بود در این مسیر همه مسائل را نیز تحمل کنند. امروز یک سال است که آن عزیز را در میان نداریم اما با انبوهی از اسنادی که از کردار و گفتارش به جای مانده است، آیندگان بزرگی و بصیرت او را خواهد شناخت.

هاشمی همچنین در خصوص حضور روحانی در این مراسم گفت: بنا به دلایلی که نمی‌دانیم، دو سه روز قبل از دفتر رییس جمهور اطلاع دادند که ایشان در کنگره حضور پیدا نمی‌کنند.

کنگره بزرگداشت آیت‌‌الله هاشمی/اظهارات جهانگیری، پیام آیت‌الله جوادی‌آملی و ...+تصاویر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
0
2
شخص مقدس کنگره نمی خواد
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
0
4
واقعا امیرکبیر زمانه بود. همه ناملایمات را تحمل میکرد . پیش بینی های او دقیق همچون امامش بود. او واقعا سروی تناور بود که با شانه های خمیده خود بار جناح های مختلف سیاسی درون انقلاب را به دوش می کشید. در یک جمله هاشمی واقعا هاشمی بود.
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
0
4
سلام و درود بر روح پرفتوح آیت الاه هاشمی
من خیلی به آقای روحانی ارادت دارم و دوست دارم موفق شود
از اینک ایشون در مراسم شرکت نکردن جای سوال است !!!!!!!؟؟؟؟
امید وارم جواب قانع کننده برای طرفدارانش داشته باشد
سید محسن 1089
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
0
2
ایام انتخابات و میتینگها و سخنرانیها در خاطرتان هست؟ برخی نامها از زبان برخی نمی افتاد چون میدانستند باعث پیروزیشان خواهد بود ضمن اینکه به نظرم با یکدیگر رابطه نزدیکی هم داشتند اما حالا چگونه وجدان خود را راضی میکنند که شاید کمی کم لطفی به خرج دهند....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
0
4
روحش شاد
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
0
2
روحشش شاد خداوند از تقصیرات همه ما بگذرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
0
به روح بلند و ملکوتی امیر کبیر ایران اسلامی حضرت آیت الله العظمی هاشمی رفسنجانی یاردیرین امام و رهبری ، سلام و درود می فرستیم. ((شادی روح ایشان ، امام راحل و شهداء صلوات))
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
1
افراطيون از مرده ايشان هم وحشت دارند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین