کد خبر: ۵۰۱۱۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷

درخواست برای بازدید از اوین / نگرانی از وضعیت دانشجویان بازداشتی به ویژه دختران

سخنگوی فراکسیون حقوق شهروندی مجلس شورای اسلامی از درخواست این فراکسیون برای بازدید از زندان اوین خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
بهرام پارسایی اظهار کرد: طبق وظایف نمایندگی و اختیارات نظارتی مجلس، یکی از برنامه‌های فراکسیون حقوق شهروندی بازدید از زندان‌ها از جمله زندان اوین است.

سخنگوی فراکسیون شهروندی گفت: بر همین اساس تقاضای فراکسیون حقوق شهروندی برای بازدید از زندان‌ها از جمله زندان اوین در نامه‌ای خطاب به آقای آوایی وزیر دادگستری تحویل ایشان شد و امیدواریم هماهنگی‌های لازم برای بازدید اعضای فراکسیون از زندان‌ها انجام شود.

بررسی حقوق بازداشتی‌ها از طریق کمیسیون اصل ۹۰ 

حجت الاسلام صادق طباطبایی نژاد در خصوص اختیارات مجلس برای بررسی حقوق بازداشت شدگان حوادث اخیر و نظارت بر زندان‌ها، اظهار کرد: این موضوع هنوز در دستور کار مجلس نیامده است، اما به صورت عادی نمایندگان این حق را دارند که بر طبق قانون از زندان‌ها بازرسی کنند. نمایندگان بر تمام دستگاه‌های دولتی و نهادهای وابسته به حکومت می‌توانند نظارت کنند. البته نظارت مجلس بیشتر بر دوایر دولتی است و اگر نیاز باشد به مباحث قضایی هم ورود می‌کند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص فوت یکی از بازداشت شدگان اخیر در زندان اوین، گفت: در جریان جزئیات این موضوع نیستم، اما اگر کوتاهی انجام شده است باید کمیسیون قضایی مجلس در این خصوص ورود کند و اگر حقوق بازداشتی‌ها رعایت نشود از طریق کمیسیون اصل ۹۰ و سؤال از وزیر دادگستری می‌توان آن را بررسی کرد.

 برای دانشجویان دختر نگران هستیم

همچنین اعتمادآنلاین نوشت: قاسم میرزایی نیکو نماینده دماوند و فیروزکوه و عضو فراکسیون امید در خصوص دانشجویان بازداشتی گفت: نمایندگان تهران و برخی از نمایندگان سایر شهرها که بازداشتی‌هایی در شهرشان دارند صحبت هایی را با برخی از مقامات انتظامی، نظامی و امنیتی داشتند و امیدوارند که این موضوع زودتر حل شود و افرادی که مشکل خاصی ندارند بویژه دانشجویان دختر آزاد شوند.

وی تصریح کرد: ما بویژه برای دانشجویان دختر نگران هستیم. اما آنطور که به ما گفته‌اند باید فرایند سیستم قضایی یا سیستم امنیتی و اطلاعاتی طی شود و بعد هم سوابق و مسایل قبلی و بعدی مورد نظر قرار بگیرد و بعد آزاد شوند اما به هر حال آنطور که من شاهد هستم بسیاری از نمایندگان تهران به جد پیگیر این مسئله هستند.

این نماینده مجلس اظهارداشت: مجموعه فراکسیون امید دغدغه بیشتری برای آزادی بازداشتی‌ها  دارند. 

میرزایی نیکو در خصوص فوت سه بازداشت شده در زندان،  گفت: تنها از خبر فوت یکی از بازداشت شدگان خبر دارم. تعداد دیگر هم ممکن است ناشی از فضاسازی باشد.

وی درباره اقدام مجلس برای پیگیری بازداشتی‌های فوت شده، تصریح کرد: نمایندگان حتما این موضوع را پیگیری می کنند منتها الویت‌بندی‌هایی وجود دارد. مانند نان شب و مشکلات منطقه‌ای و ... به نظر بنده باید از نمایندگان تهران انتظار بیشتری داشت چون این دستگیری در تهران است. هر نماینده در استان خود باید تلاش کند که این موضوع هر چه زودتر و به شکل مسالمت‌آمیزی حل شود. 

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
0
0
تو كه نشر نميدهي ، چرا زحمت فكر كردن و نوشتن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین