کد خبر: ۵۰۱۳۱
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۸۵ - ۲۰:۳۱

ارسال کمک‌های آمریکا به لبنان معلق شد

آفتاب‌‌نیوز :
 به گزارش خبرگزاری رویترز تام لانتوس، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و عضو کمیته روابط بین‌الملل که در اسرائیل سخنرانی می‌کرد، گفت: جامعه بین‌المللی باید از تمام امکانات برای مجاب کردن دولت لبنان به استقرار نیروهای حافظ صلح در مرز با سوریه، استفاده کند.
 
لانتوس گفت: او تبصره‌ای بر پیشنهاد بوش مبنی بر ارایه کمک 230 میلیون دلاری برای کمک به لبنان اضافه کرده است. بوش پیشنهاد کرده بود که این مبلغ 34 روز پس از پایان جنگ اسرائیل و نیروهای حزب‌الله در اختیار دولت لبنان قرار گیرد اما لانتوس در مقامی است که می‌تواند اجرای این پیشنهاد را متوقف کند. 

او که در محل ساختمان وزارت خارجه اسرائیل صحبت می‌کرد، گفت که امیدوار است به زودی موانع موجود برداشته شود و کمک‌های آمریکا در اختیار لبنان قرار گیرد.

او افزود: «هدف من جلوگیری از ارسال کمک به لبنان نیست،‌ هدف من اصرار بر دولت لبنان برای بستن مرز با سوریه به خاطر جلوگیری از قاچاق اسلحه و مهمات از سوریه و ایران به این کشور است. 

سوریه تهدید کرده است که در صورت استقرار نیروهای سازمان ملل مرزهایش با لبنان را می‌بندد. در عین حال اسرائیل اعلام کرده که کنترل مرزهای هوایی و دریایی لبنان را در دست خواهد داشت تا زمانی که نیروهای سازمان ملل به این کشور اطمینان دهند که حزب‌الله از این طریق اسلحه دریافت نخواهد کرد.
 
دولت لبنان برآورد کرده است که بازسازی آسیب‌های وارده ناشی از جنگ بالغ بر 6/3 میلیارد دلار هزینه در برخواهد داشت. با این حال لنتوس تأکید کرد: که نمایندگان آمریکا را برای تخصیص کمک‌های مالی بیشتر به اسرائیل تشویق خواهد کرد. اسرائیل پیش از این بیش از دو میلیارد دلار کمک از ایالات متحده دریافت کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین