کد خبر: ۵۰۱۵۳
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۸۵ - ۱۱:۱۶

افزایش بودجه نظامی اسراییل

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش این روزنامه ایهود اولمرت، نخست وزیر اسرائیل کمیته ویژه‌ای را تشکیل داده است تا درباره مقدار افزایش بودجه نظامی اسرائیل در سال 2007 تصمیم‌گیری کند.  در این کمیته نمایندگانی از وزارت‌های دفاع، اقتصاد و شورای امنیت ملی اسرائیل حضور دارند. 

کابینه اسرائیل در تاریخ 6 سپتامبر قرار است در مورد بودجه نظامی ارتش برای سال 2007 تصمیم‌گیری کند، این در حالی است که هیچ ضرب الاجلی برای ارائه نظرات این کمیته تا قبل از این تاریخ داده نشده است. 

تعدادی از مقامات عالی‌رتبه نظامی اسرائیل مدعی هستند که کاهش بودجه نظامی ارتش در سال‌های اخیر عامل اصلی ناتوانی ارتش در جنگ اخیر بوده و ماشین نظامی این رژیم با بودجه فعلی نمی‌تواند به عملیات‌های خود ادامه بدهد! 

ایجاد کمیته ویژه توسط اولمرت برای تصمیم‌گیری در مورد افزایش بودجه نظامی اسرائیل در حالی صورت گرفته است که در روزهای اخیر ژنرال دان هالوتس، فرمانده ستاد مشترک ارتش اسرائیل فرمانده نیروی هوایی این رژیم را به عنوان فرمانده جنگ اسرائیل با کشورهای غیر هم مرز منصوب کرده بود. بسیاری از محافل مطبوعاتی رژیم صهیونیستی ایجاد این فرماندهی جدید را ناشی از هراس دولتمردان این کشور از بروز برخوردی احتمالی با ایران قلمداد کرده بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین