کد خبر: ۵۰۱۸۲۲
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶

صادق خان از لغو سفر ترامپ استقبال کرد

شهردار لندن در واکنش به تصمیم ترامپ اظهار کرد: به نظر می رسد رئیس جمهور ترامپ متوجه پیام شهروندان لندن شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 «صادق خان» شهردار لندن، به لغو سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به انگلیس واکنش نشان داد. وی پیشتر نیز یکی از سرسخت ترین مخالفان سفر ترامپ به لندن بود.

صادق خان در واکنش به لغو سفر ترامپ به انگلیس اظهار کرد رئیس جمهور آمریکا پیام شهروندان لندن را دریافت کرده است. او در ادامه افزود به این دلیل که دیدگاه های رئیس جمهور آمریکا در تضاد کامل با ارزش های لندن است، سفر ترامپ به این شهر با تظاهرات گسترده و مسالمت آمیز مردمی مواجه می شد.

قرار بود ترامپ برای افتتاح ساختمان جدید سفارت آمریکا در جنوب لندن و همچنین دیدار با مقامات انگلیس، به این کشور سفر کند. وی دلیل لغو سفر خود را «نادرست» خواندن انتقال ساختمان سفارت به منطقه ای در جنوب لندن خواند. با این حال کارشناسان معتقدند ترامپ از بیم مواجهه با اعتراضات مردمی در لندن سفر خود را لغو کرده است.

ترامپ ضمن اعلام لغو سفر خود به انگلیس، قول داد در زمان دیگری به این کشور اروپایی سفر کند. با این حال، تصمیم وی موجب سردرگمی ترزا می و تحت فشار قرار گرفتن وی از سوی موافقان و مخالفان شده است.

شهردار لندن در واکنش به تصمیم ترامپ اظهار کرد: «به نظر می رسد رئیس جمهور ترامپ متوجه پیام شهروندان لندن شده است که آمریکا و آمریکایی ها را دوست دارند اما سیاست ها و اقدامات رئیس جمهور این کشور را قطب مخالف ارزش های شهروندی خود می دانند.»

اودر ادامه افزود: «بی شک حضور او در لندن با تظاهرات گسترده مردمی مواجه می شد. این امر اشتباه ترزا می در خصوص دعوت از ترامپ برای سفر به انگلیس را بیش از پیش آشکار می کند.»

ترامپ و صادق خان پیشتر نیز در خصوص حملات تروریستی سال گذشته «پل لندن» با یکدیگر درگیری لفظی داشتند. «نایجل فراژ» سیاستمدار انگلیسی، نیز صادق خان و جرمی کوربین را عامل اصلی لغو سفر ترامپ  به انگلیس دانست و گفت: «واقعا ناامیدکننده است. ترامپ به بسیاری از کشورهای جهان سفر کرده اما تاکنون به نزدیک ترین کشور دوست و متحد خود نیامده است. شاید برنامه های صادق خان، جرمی کوربین و حزب کارگر برای برپایی تظاهرات گسترده علیه وی سبب شده است ترامپ سفر خود به انگلیس را لغو کند.»
باشگاه خبرنگاران جوان 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین