کد خبر: ۵۰۲۲۵۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶
در حاشیه انتقادها به سخنان رئیس‌جمهور

در حکومت معصوم، کسی حق نقد ندارد!

سخنرانی هفته گذشته رئیس جمهور که در آن از ضرورت نقد در جامعه سخن گفته با خشم و عصبانیت زیادی در برخی مجامع مذهبی روبرو شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
تندترین انتقاد از سوی آیت الله شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان صورت گرفته که رئیس جمهور را به بیسوادی متهم کرده و به او هشدار داده که در صورت تداوم سخنان این چنینی با برخورد قاطع حوزه های علمیه مواجه خواهد شد.

اما رئیس جمهور چه گفته که خشم و عصبانیت برخی منتقدان دولت را در پی داشته؟ بر اساس فایل ویدئویی که امروز توسط دفتر رئیس جمهو منتشر شده، آقای روحانی گفته است: «تمام مسئولین در کشور قابل نقدند. ما در کشور معصوم نداریم. اگر امام دوازدهم ظهور کرد آن وقت هم می شود نقد کرد. پیغمبر هم اجازه نقد می داد. ما که دیگر بالاتر از پیغمبر که در تاریخ نداریم. ما در زمان حکومت معصوم هم نقد داریم اگر توام بشود با امید، توام بشود با اراده، توام بشود با راه حل درست. اگر نقد می کنیم که این راه ایراد دارد باید راه حل بدهیم.»

به نظر می رسد منتقدانی که این چنین براشفته اند اگر متن کامل سخنان رئیس جمهور و یا ویدئوی کامل آن را ملاحظه می کردند در به راه انداختن چنین هیاهویی درنگ می کردند. اما مشکل از تقطیع هایی است که برخی انجام داده و برخی بر اساس آن تقطیع ها به واکنش روی می آورند.
اگر بپذیریم که سخنان رئیس جمهور اشتباه است پس نقیض سخنان وی باید درست باشد؛ یعنی در حکومت معصوم، نقد نداریم و یا در صورت ظهور امام زمان و در حکومت ایشان هم، کسی حق نقد ندارد.

قطعا آیت الله شب زنده دار و دیگر منتقدان، با این گزاره موافق نیستند. روشن است که رئیس جمهور هم در سخنان خود درباره نقد معصومین سخن نگفته بلکه درباره نقد در حکومت معصوم سخن گفته است.

امروز یک روحانی خوشنام به سبب نقد سخنان خطیب جمعه تهران بر اساس یک خبر ناقص از آیت الله صدیقی عذرخواهی کرد. چه خوب بود که آیت الله شب زنده دار که در کسوت استاد اخلاق در حوزه علمیه حضور دارند، به دلیل حمله به رئیس جمهور بر اساس یک فایل صوتی تقطیع شده، عذرخواهی می کردند. توصیه های اخلاقی آنگاه موثرتر خواهد بود که در عمل هم دیده شود.

منبع: خبرآنلاین/محسن ماندگاری


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
0
بهتره دفاع نکنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
2
حضرت علی ع از مردم میخواست ایراداش را به او بگویند و به خلیفه دوم گفته شد اگر از راه راست خارج شدی با این شمشیر کج به راه راست می آوریمت ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
1
دیگر بالاتر از پیغمبر که در تاریخ نداریم. ما در زمان حکومت معصوم هم نقد داریم
با مقدسات کاسبی کردن یا با لباس مقدس سنگ به شیشه معیشت مردم زدن . پی گبری قانونی نباشد . همین می شود گسترش همه جانبه فساد که نفس کشیدن هم برای زنان حامله و مادران شیرده و نوزادان و سالمندان می شود ازردگی از تنفس شیمیایی .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین