کد خبر: ۵۰۲۳۰
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۸۵ - ۱۸:۱۷

نوسازی شورای هماهنگی اصولگرایان

آفتاب‌‌نیوز :
وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب، افزود: «هماهنگی و ائتلاف بین اصولگرایان قطعاً وجود دارد اما جامعیت اصولگرایان در جریان انتخابات گذشته ریاست جمهوری کمی مخدوش شد».
شاکری دلیل این امر را «اضافه نشدن اسامی افرادی به شورای هماهنگی» دانست، که از سوی «بزرگان» پیشنهاد شده بودند. 

به گفته شاکری «چون مردم به اصولگرایان علاقمند هستند باید این جامعیت را مشاهده می‌کردند که متأسفانه این اتفاق نیفتاد».
مسئول کمیته سیاسی جمعیت ایثارگران معتقد است که «هرگاه این شخصیت‌های حقیقی و حقوقی به شورای هماهنگی اضافه شوند، جامعیت این شورا هم محقق خواهد شد». 

وی سپس از «حسین شریعتمداری»، «مرتضی نبوی»، «مهدی چمران»، «حداد عادل»، «احمد توکلی» و «رحیمیان» به عنوان گزینه‌های مطرحی نام برد که پیش از این برای ورود به شورای هماهنگی مطرح بودند اما علت حضور نیافتن این عده در شورای هماهنگی را انتخاب «علی لاریجانی» به عنوان کاندیدای نهایی این شورا پیش از ورود این عده به آن دانست. 

شاکری در پاسخ به این پرسش که «آیا حضور این افراد در شرایط کنونی می‌تواند وضعیت فعلی شورای هماهنگی نیروهای انقلاب را بهبود بخشد؟»،‌ اظهار داشت: «این موضوع به تصمیم خود آقایان و گروه‌های آنها بستگی دارد البته رایزنی‌هایی در این رابطه وجود دارد که چندان آشکار نیستند». 

در همین حال «حمید رضا ترقی» عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی هم ضمن اعلام موافقت خود با تعریف جدید باهنر از شورای هماهنگی، اظهار داشت: «البته آن مکانیسم سابق شورای هماهنگی تاریخش گذشته است منتهی با تعریف جدید آقای باهنر از شورای هماهنگی تمام احزاب اصولگرا شامل هماهنگی در این جریان می‌شوند». 

ترقی در پاسخ به این پرسش که «در صورت تحقق این امر فکر می‌کند که آیا گروه‌هایی مانند جمعیت ایثارگران یا ائتلاف آبادگران هم به شورای هماهنگی می‌پیوندند؟»،‌ گفت: «مشکلی وجود ندارد، آنها هم می‌پیوندند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین