کد خبر: ۵۰۲۵۰۴
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳

تهدید جدی در انتظار پرافتخار ترین باشگاه فوتبال ایران

تیم فوتبال سپاهان که همچنان با ۵ عنوان قهرمانی در لیگ برتر پر افتخارترین تیم حاضر در این مسابقات است، با خطر سقوط به لیگ دسته اول مواجه است.
آفتاب‌‌نیوز : فاصله تیم فوتبال سپاهان با صدر جدول ۲۴  و با قعر جدول تنها ۷ امتیاز است. اما این تیم با مرز سقوط به دسته اول تنها ۴ امتیاز فاصله دارد و برای حفظ سهمیه لیگ برتری‌اش حاشیه امنیتی زیادی ندارد.

شاگردان کرانچار در هفته هفدهم با یک پیروزی ۴ بر صفر مقابل پدیده تقریبا به جدول بازگشتند. اما در هفته‌های هجدهم و نوزدهم تنها یک امتیاز از ۶ امتیاز ممکن گرفتند تا با توجه به امتیازگیری نفت تهران، استقلال خوزستان و سپیدرود، آنها فقط یک حاشیه امنیت ۴ امتیازی تا مرز سقوط به دسته پایین تر داشته باشند.

شاگردان کرانچار در هفته بیستم هم کار سختی برای فرار از منطقه خطر و رسیدن به مرز آرامش دارند. آنها باید در رشت با سپیدرودی دیدار کنند که در خطر سقوط از مرز خطر قرار دارد و حالا به نظر می‌رسد با علی کریمی به شرایط نسبتا مطلوبی رسیده است. سپیدرود در هفته نوزدهم توانست پیکان را در تهران متوقف کند و حالا علی کریمی به دنبال نخستین پیروزی خانگی‌اش با این تیم می گردد.

این مسابقه در واقع یک بازی ۶ امتیازی محسوب می شود. در صورتی که سپاهان بازنده این دیدار باشد، سپیدرود به فاصله یک امتیازی سپاهان می‌رسد و آنگاه این خطر سقوط جدی تر سپاهان را تهدید می‌کند.

البته در این هفته برخی از رقبای مستقیم سپاهان برای فرار از منطقه خطر کار سختی در پیش دارند. استقلال خوزستان باید در جم به مصاف پارس جنوبی برود که این بازی روی کاغذ برای آنها سخت و پیروزی تقریبا دشوار است.

از سوی دیگر نفت و سیاه جامگان نیز باید در تهران با هم دیدار کنند. این بازی هم برای این دو تیم و هم برای تیم‌های دیگری مثل سپیدرود و سپاهان مهم است. نفت و سیاه جامگان خودشان هم از تیم هایی هستند که خطر سقوط را احساس می کنند. به خصوص سیاه جامگان که با ۱۳ امتیاز در انتهای جدول قرار دارد.

این بازی از آن دست بازی‌هایی است که نتیجه‌اش در هر صورت برای سپاهان خطرناک است. به خصوص اگر آنها در رشت بازنده بازی باشند. اگر نفت برنده بازی باشد کاملا از نظر امتیازی به سپاهان می رسد و اگر سیاه جامگان برنده این بازی باشد فاصله امتیازی این تیم قعر نشین هم با همه تیم های بالاسری اش از جمله سپاهان کاسته می‌شود و آنگاه رقابت در انتهای جدول بسیار فشرده تر خواهد شد. ضمن این که فاصله امتیازی نفت و سپاهان هم روی همان ۳ امتیاز خواهد ماند.

این آمار نشان می دهد سپاهان یکی از ضعیف ترین دوران حیات خود در تاریخ برگزاری مسابقات لیگ برتر را تجربه می‌کند. تیمی که با ۵ بار رسیدن به قهرمانی لیگ برتر از این حیث پر افتخارترین تیم حاضر در این مسابقات است، در هفدهمین دوره برگزاری این مسابقات رسما بین تیم های پایین جدول قرار گرفته و عملا برای بقا در این مسابقات تلاش می‌کند.

مهر

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین