کد خبر: ۵۰۲۵۰۹
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰

پرسپولیس بدنبال کسب سه گانه قهرمانی!

پرسپولیس و سایر رقبا 11 بازی دیگر تا انتهای فصل پیش روی خود دارند اما از حالا زمزمه‌های قهرمانی تیم سرخپوش پایتخت به گوش می‌رسد و اختلاف فنی پرسپولیس با سایر مدعیان باعث شده بسیاری از حالا درباره احتمالات مربوط قهرمانی شامل اینکه کی قهرمان می‌شوند، با چه امتیازی به قهرمانی می‌رسند، چه اختلافی با تیم دوم ایجاد می‌کنند و چه رکوردهایی را می‌شکنند، حرف بزنند.
آفتاب‌‌نیوز : کیفیت فنی پرسپولیس در این هفته‌ها درست همان چیز است که هواداران این تیم سال‌ها دنبالش می‌گشتند. تیمی با فلسفه هجومی، صاحب بهترین بازیکنان، بهترین مربی که با اختلاف نسبت به بقیه برتر و تماشایی‌تر بازی می‌کند و البته موفق شده این اختلاف سطح فنی را در نتایجش نیز عیان کند. حالا اختلاف پرسپولیس با تیم دوم جدول ۱۱ امتیاز است و رقیب دیرینه که روی دور افتاده ۱۶ امتیاز از تیم برانکو و پسرانش کمتر دارد.

پرسپولیس و سایر رقبا 11 بازی دیگر تا انتهای فصل پیش روی خود دارند اما از حالا زمزمه‌های قهرمانی تیم سرخپوش پایتخت به گوش می‌رسد و اختلاف فنی پرسپولیس با سایر مدعیان باعث شده بسیاری از حالا درباره احتمالات مربوط قهرمانی شامل اینکه کی قهرمان می‌شوند، با چه امتیازی به قهرمانی می‌رسند، چه اختلافی با تیم دوم ایجاد می‌کنند و چه رکوردهایی را می‌شکنند، حرف بزنند.

فصل قبل پرسپولیس سه هفته زودتر از پایان فصل با ثبت اختلاف 11 امتیازی با تیم دوم جدول (استقلال) قهرمانی‌اش را قطعی کرد و چنانچه در دو مسابقه پایانی هم به اندازه دیدار با پدیده (مسابقه‌ای که در پایان آن جام اهدا شد) جدی و محکم ظاهر می‌شد حتی کسب امتیاز 70 که در لیگ برتر حتی 18 تیمی سابقه نداشته هم دست یافتنی بود. در این فصل پرسپولیس درست مثل فصل قبل از 19 بازی 13 برد، 5 مساوی و یک باخت داشته و 44 امتیاز جمع کرده. تا پایان فصل 11 بازی و 33 امتیاز دیگر باقی مانده و اگر سرخ‌ها موفق به کسب 24 امتیاز دیگر شوند رکورد بیشترین امتیاز در تاریخ لیگ برتر را خواهند شکست. رکورد امتیاز در اختیار سپاهان و استقلال به‌عنوان قهرمان لیگ‌های یازدهم و دوازدهم است که طی 38 بازی 67 امتیاز به دست آوردند و البته رکورددار امتیاز در لیگ‌های 16 تیمی همین پرسپولیس است که فصل قبل 66 امتیاز جمع کرد و قهرمان شد.

پرسپولیس فصل قبل موفق شد با تثبت میانگین 2/2 امتیاز در هر بازی مقتدرانه ترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر را به نام خود ثبت کند و در این فصل می‌تواند این رکورد را بهتر کند. سرخ‌ها همین الان از میانگین 3/2 عبور کرده‌اند و چنانچه به همین منوال پیش بروند رکورد خودشان را هم خواهند شکست و شاید دست نیافتنی شوند.

پرسپولیس فصل قبل با اختلاف 9 امتیاز نسبت به تیم دوم قهرمان شد. استقلال اوج گرفته در نیم فصل دوم موفق شد جای تراکتورسازی را در این رده بگیرد و بعید نیست این اتفاق دوباره تکرار شود. جالب اینکه پرسپولیس فصل قبل در پایان هفته نوزدهم فقط 6 امتیاز از تیم دوم جدول یعنی تراکتورسازی جلوتر بود در حالی که الان 11 امتیاز از تیم دوم جدول(فولاد) پیش است و این می‌تواند سرخ‌ها و هواداران‌شان را به رکوردشکنی‌های بیشتر امیدوار کند. بیشترین اختلاف قهرمان‌های لیگ برتر با تیم دوم همان عدد 9 فصل قبل بوده و اگر پرسپولس بتواند رکورد خودش را بشکند نخستین قهرمان لیگ برتری خواهد بود که با تیم دوم اختلاف دو رقمی پیدا می‌کند.

پرسپولیس فصل قبل سه هفته زودتر از پایان فصل قهرمان شد و به رکورد سپاهان رسید. پیش از این سپاهان با سرمربیگری فرهاد کاظمی در لیگ دوم حرفه‌ای موفق شده بود با ثبت اختلاف 11 امتیازی با تیم دوم سه هفته زودتر قهرمان شود. حالا برانکو و شاگردانش امیدوارند این رکورد را هم بشکنند اما آنها یک هدف ویژه برای خود ترسیم کرده‌اند؛ قهرمانی در سال 96، بعد از هفته بیست و پنجم آن هم دیدار مقابل استقلال در شهرآورد سنتی پایتخت که شدنی اما دشوار به نظر می‌رسد. در این صورت پرسپولیس در یک سال صاحب سه قهرمانی (دو قهرمانی لیگ برتر و یک سوپرجام) خواهد شد و می‌تواند سال 96 را برای هواداران خودش رویایی کند.

اقتصادنیوز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین