کد خبر: ۵۰۲۶۲۶
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰

ایران در برنامه ای 8 ساله شمار گردشگران خود را به 20 میلیون نفر خواهد رساند

معاون رئیس جمهوری در سفر به هلند اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران برنامه ای را در زمینه توسعه گردشگری تدوین کرده که براساس چشم انداز این برنامه به هدف جذب 20 میلیون گردشگر و 25 میلیارد دلار درآمد ارزی ظرف 8 سال آینده برسد.
آفتاب‌‌نیوز : 'علی اصغر مونسان' معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران که برای بررسی توسعه همکاری در زمینه جذب گردشگر، تبادل تجربه در خصوص صنایع دستی و ایجاد ارتباط نزدیک با موزه های دو کشور به هلند سفر کرده است، تاکیدکرد: نمایشگاه گردشگری ایران در اوایل بهمن ماه ، رویداد بزرگی است که بر جذب گردشگر خارجی توسط کشورمان تاثیر خواهد گذاشت.

مونسان در این سفر از نمایشگاه گردشگری اوترخت بازدید نمود و با رئیس این نمایشگاه نیز دیدار و گفتگو کرد.

معاون رئیس جمهوری در این دیدار با اعلام اینکه هفته آینده در تاریخ سوم بهمن ماه نمایشگاه گردشگری ایران در تهران افتتاح خواهد شد ، این رویداد را فرصت مناسبی برای رایزنی در خصوص گسترش مناسبات گردشگری با سایر کشورها از جمله هلند بر شمرد.

وی همچنین با دست اندرکاران غرفه های ایرانی در این نمایشگاه گفتگو نمود و مسائل و دیدگاههای فعالان عرصه گردشگری کشورمان را شنید .

معاون رئیس جمهوری در اظهاراتی در این نمایشگاه تصریح نمود: این نمایشگاهها فرصت بسیار مناسبی را برای کشور مهیا می سازد تا بتوانیم داشته های خود را هرچه بیشتر معرفی کنیم . اعتقاد داریم که داشته های بی نظیر تاریخی و جاذبه های طبیعی در کشور وجود دارد که کمتر در داخل و بویژه در خارج از کشور معرفی شدند.

وی افزود:باید تلاش کنیم تا بتوانیم این داشته ها را معرفی کنیم تا این امر به ورود بیشتر گردشگر خارجی به کشورمان منجر گردد. همه می دانیم که اقتصاد گردشگری در دنیا در طراز رتبه سوم اقتصاد جهانی قرار دارد و بسیاری از کشورها الان مسیر توسعه و پیشرفت را بر پایه توسعه صنعت گردشگری گذاشته اند و جمهوری اسلامی ایران نیز برنامه ای را در این زمینه تدوین کرده که انشاالله بتوانیم براساس چشم انداز این برنامه ، خود را به جذب 20 میلیون گردشگر و 25 میلیارد دلار درآمد ارزی ظرف 8 سال اینده برسانیم .

وی تاکید کرد که این امر میسر نخواهد شد مگر اینکه بتوانیم در بخش تبلیغات در حوزه گردشگری که بسیار مهم است سرمایه گذاری بیشتری کنیم و از تجربه های جهانی در بخش تبلیغات و معرفی و برگزاری نمایشگاه بتوانیم به خوبی بهره بگیریم و در کنار این نمایشگاهها ،بتوانیم با متصدیان تورهای خارجی متصل بشویم و بخش خصوصی را به بخشهای خارجی متصل کنیم و این امر منجر به سفر توریستهای بیشتری به کشورمان گردد.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین