کد خبر: ۵۰۲۷۴۲
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۵

خانم‌ها بخوانند

دبیر اجرایی کنگره چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی گفت: زنان باید بدانند که دو علامت از این ۳ نشانه را داشته باشید قطعاً مبتلا به بیماری سندروم تخمدان هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
ساغر صالح‌پور در آستانه برگزاری دومین کنگره بین المللی چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی در ارتباط با بیماری سندروم تخمدان پلی کیستیک(POC) اظهارداشت: این بیماری در زنان بیشتر در سنین باروری ایجاد می‌شود البته گاهی تا پس از یائسگی نیز بروز می‌یابد.

وی افزود: اختلال در تخمک‌گذاری، افزایش‌ هورمون‌های مردانه و نمای تخمدان پلی کیستیک در سونوگرافی از نشانه‌های ابتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک است و در صورتیکه فردی دو علامت از این 3 نشانه را داشته باشد قطعا مبتلا به این بیماری است.

دبیر اجرایی دومین کنگره بین المللی چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی با اشاره به اینکه اختلال در قاعدگی از مشکلات اصلی در بیماری سندروم تخمدان پلی کیستیک است، ادامه داد: این مشکل می تواند سبب ایجاد چاقی تنه‌ای، افزایش هورمونهای مردانه و ناباروری شود.

صالح‌پور عنوان کرد: همچنین این بیماران در معرض عوارض جدی همچون بیماری‌های قلبی وعروقی و دیابت هستند و بدن آنها به دلیل ایجاد مقاومت به انسولین دچار افزایش قند خون می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه پیشگیری و درمان این بیماری در دوران بلوغ باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: تغییر شیوه زندگی، ورزش کردن، کاهش مصرف قند و چربی، افزایش مصرف فیبر و سبزیجات در کاهش احتمال ابتلا به این بیماری بسیار اهمیت دارد.

رئیس بخش زنان و نازایی بیمارستان طالقانی عنوان کرد: سندروم تخمدان پلی کیستیک(POC) درمان دارویی و استفاده از تکنولوژی‌های کمک باروری(َ ART) است همچنین در سنین بالاتر افراد باید مراقب قند خون خود باشند که این موضوع نیز از طریق شیوه زندگی سالم و روشهای درمانی امکان پذیر است.

صالح‌پور با بیان اینکه علت دقیق ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک هنوز ناشناخته است، گفت: تشخیص زودهنگام و شروع درمان می‌تواند به پیشگیری عوارض طولانی مدت آن مثل دیابت نوع دو کمک کند.

گفتنی است؛ دومین کنگره بین المللی چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی 25 تا 27 بهمن‌ماه سال‌جاری در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی( سالن ابوریحان) با محورهایی همچون مامایی، ژنیکولوژی، پریناتولوژی، اندومتریوزیس، یائسگی، بیماری‌های مقاربتی، سندرم تخمدان پلی کیستیک و ... با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته داخل و خارج از کشور برگزار خواهد شد علاقمندان جهست کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.dtogi.ir مراجعه کنند.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین