کد خبر: ۵۰۳۰۲
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۸۵ - ۱۱:۰۳
دعوت هاشمی از ماندلا و ماهاتیر محمد

تهران پایتخت مبارزه با تروریسم

آفتاب‌‌نیوز :
این همایش در مرکز علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی و به همت دفتر مطالعات بين‌المللي مبارزه‌ با تروريسم دانشگاه آزاد اسلامي، برگزار خواهد شد.

حسین سیروس دبير این همایش با اشاره به اینکه در خصوص اين همايش ديدي ملي مورد نظر است افزود: اهتمام اين بوده كه تا حد ممكن از دولتي شدن اين همايش جلوگيري كنيم؛ چرا كه مخاطب اصلي ما قشر نخبه و دانشگاهي هستند و البته سطح كار از لحاظ بين‌المللي هم بسيار گسترده است.

وی هم‌چنين درباره‌ مراسم افتتاحيه‌ اين همايش، گفت: در مراسم افتتاحيه غير از آقاي هاشمي رفسنجاني هيچ سخنران دولتي نخواهيم داشت و در اين همايش از شخصيت‌هاي مختلف فكري و نمايندگان گرايشات مختلف براي ابراز ديدگاه‌هايشان دعوت به عمل خواهد آمد. 

هدف اصلي اين همايش بازتعريف مفهوم تروريسم و بررسي تفاوت‌هاي آن با مفاهيمي چون دفاع مشروع يا مقاومت است؛ تمايز بين تعاريف مختلف در اين زمينه و درگير شدن ظرفيت‌هاي دانشگاهي نسبت به موضوع تروريسم ( كه متاسفانه تا كنون بيشتر مباحث در اين رابطه دولتي بوده و اهتمام دانشگاهي نسبت به آن نشده‌ است) را مي‌توان از جمله اهداف ديگر اين همايش برشمرد. اين همايش پنج محور عمده با عناوين مباحث مفهومي و نظري، مباحث سياسي و تاريخي، تروريسم و سازمان‌هاي بين‌المللي، تروريسم و صهيونيسم و ترويسم در عرصه‌ بين‌المللي دارد.

سيروس با بيان اين‌كه اين همايش ميهماناني ويژه نيز خواهد داشت، افزود: براي آقايان نلسون ماندلا، ماهاتير محمد و حسن لهيكل به عنوان ميهمانان ويژه‌ همايش دعوت‌نامه‌هايي رسمي از سوي آقاي هاشمي رفسنجاني به عنوان رييس هيات مديره‌ دانشگاه آزاد اسلامي ارسال شده است كه موافقت‌هاي اوليه نيز براي حضور اين شخصيت‌ها به عمل آمده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین