کد خبر: ۵۰۳۳۵۷
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۸

بزرگداشتی برای سه هنرمند پیشکسوت در جشنواره فجر

در سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، برای احمد دامود، هوشنگ آزادی‌ور و جمشید خانیان بزرگداشت برگزار می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
در سی‌وششمین دوره برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، برای سه تن از پیشکسوتان این حوزه مراسم تقدیر و بزرگداشتی برگزار خواهد شد.

در کاتالوگ این جسنواره که در اولین روز به چاپ رسید و توزیع شد نام سه هنرمند تئاتری که قرار است مراسم بزرگداشتی برای آن‌ها در اختتامیه برگزار شود، مشخص شده است.

احمد دامود، کارگردان، بازیگر، پژوهشگر، مترجم و مدرس دانشگاه است. او دانش آموخته کارشناسی روانشناسی از دانشگاه تبریز، ارشد ارتباطات جمعی سینما و تلویزیون از دانشگاه کلمبیا آمریکا و کارشناسی ارشد آموزش تئاتر از دانشگاه لوبولا آمریکا است.

هوشنگ آزادی‌ور تاکنون فیلم‌های مستند بسیاری ساخته است و همچنین دستی در نگارش و شعر نویسی دارد. او چند سالی به تهیه و کارگردانی فیلم مستند پرداخت و سپس چند سالی هم در تئاتر فعالیت کرد. آزادی‌ور در سال 1354 برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و از دانشگاه بیل مدرک کارشناسی ارشدش را در رشته تهیه و تولید فیلم دریافت کرد. او از سال 1361 در کنار مستندسازی به ترجمه متون تئاتری و سینمایی پرداخت و 10 جلد کتاب ترجمه و یک جلد کتاب درباره هنر سنتی ایران تألیف کرد. او همواره در کنار ساختن فیلم و ترجمه کتب، مقالاتی را در زمینه سینما و تئاتر در مجلات هنری منتشر کرده است .

جمشید خانیان، داستان‌نویس،نمایشنامه‌نویس و پژوهشگر است. او در کنار داستان‌نویسی به شکل جدی و مستمر نمایشنامه نیز می‌نویسد«یک نیمروز در اتاق بازجویی» و «پرگار» از جمله آثار او است که بارها روی صحنه تئاتر رفته‌اند.

منبع: خبرانلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین