کد خبر: ۵۰۳۶۸
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۸۵ - ۱۴:۵۶

موتلفه: هیچ وقت مشکل نداشته‌ایم

آفتاب‌‌نیوز :  «محمد کاظم انبارلویی» در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب، افزود: «هیچ حزبی در هیچ دولتی مشکلی برای فعالیت نخواهد داشت زیرا وظیفه اصلی احزاب رفع همین مشکلات است».
وی گفت: «احزاب برای رفع مشکلات کشور تاسیس می‌شوند و بدین منظور باید مسیر خود را بر اساس اساسنامه و مرامنامه خود ملی کنند».
رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به این پرسش که «آیا این تشکل پس از تبدیل از هیأت‌های موتلفه اسلامی به حزب موتلفه اسلامی، محدودیتی در راه انجام فعالیت‌هایش در جامعه احساس می‌کند؟» اظهار داشت: «حزب موتلفه اسلامی نه در دولت گذشته و نه در دولت فعلی، هیچ مشکلی برای ادامه فعالیت‌های خود احساس نمی کرد».
انبارلویی خاطر نشان کرد: «هر دولتی که بر روی کار می‌آید مستظهر به پشتیبانی احزاب و گروه‌های پیدا و پنهان است. بنابراین طبیعی است تشکل‌هایی که سهمی از قدرت ندارند، با دولت جدید رقابت کنند و برای جانشینی خود به جای آن تلاش کنند». 

وی این شاخصه را مربوط به «حکومت‌ها و جوامع دموکراتیک» دانست و افزود: «رقابت احزاب در جوامع دموکراتیک امری کاملا مطلوب و پذیرفته شده است». 

به گفته سر دبیر روزنامه رسالت «هر دولتی مورد نقد احزاب و گروه‌های سیاسی مختلف است بنابراین، این موضوع که دولت نقد احزاب یا خود احزاب را تاب بیاورد یا خیر، محل مناقشه نیست». 

رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه در ادامه گفت: «اگر دولت بتواند با اجرا و مدیریت مناسب، خود را از گزند نقدهای دولت براندازد نجات دهد و افکار عمومی را نسبت به عملکرد خود قانع نماید، موفق است در غیر اینصورت مانند دولت پیش جای خود را به یک دولت دیگر می‌دهد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین