کد خبر: ۵۰۴۳۶۶
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱

روایت فیروز کریمی از درگیری‌اش با دوربین صداوسیما: به آن فیلمبردار گفتم دوستت دارم

سرمربی گسترش فولاد از بازی پیش روی تیمش مقابل نفت تهران صحبت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
فیروز کریمی با حضور در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل نفت تهران در خصوص این بازی اظهار داشت: ولادت با سعادت حضرت زینب روایت فیروز کریمی از درگیری‌اش به دوربین صداوسیما: به آن فیلمبردار گفتم دوستت دارم(س) را تبریک می‌گویم. امیدوارم به میمنت ولادت ایشان یک بازی خوب داشته باشیم و خداوند آخر و عاقبت همه ما را به خیر کند. ما برای این دیدار چند مصدوم داریم. علاوه بر خالقی‌فر، چند مصدوم دیگر هم داریم، اما جای نگرانی نیست. اینکه در هفته بیست‌ویکم چند مصدوم داشته باشیم، طبیعی است. همه تیم‌ها الان مصدوم دارند.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از ایلنا، وی افزود:‌ ما سعی می‌کنیم با نفراتی که داریم جای خالی بازیکنان مصدوم را پر کنیم. تیم نفت در این هفته‌ها خیلی با برنامه‌ریزی عمل کرده و در سه بازی هفت امتیاز گرفته است. وقتی شما به بازی‌های این تیم نگاه می‌کنید می‌بینید آنها جلو مشکی‌پوشان که برای نیفتادن می‌جنگد و جلوی پرسپولیس که برای قهرمانی امتیاز گرفته است، خوب بازی کرده و چهار امتیاز گرفته‌اند. همه اینها توانمندی تیم نفت را نشان می‌دهد. ما مطمئناً بازی آسانی نخواهیم داشت. تیم خودمان هم شرایط خوبی دارد. دفاع و حمله تیم ما شکل گرفته و نقاط ضعف‌مان را پوشانده‌ایم.

سرمربی تیم گسترش فولاد خاطر نشان کرد: نفت بازیکنان باتجربه‌ای دارد که سال‌ها در تیم ملی کار کرده‌اند و الان هم شرایط‌شان خوب است. ما از نقاط ضعف این تیم آگاهی داریم و سعی می‌کنیم بازی قابل قبولی مقابل‌شان ارائه دهیم. امیدوارم خدا هم یک لطفی کند و نتیجه خوبی هم مقابل این تیم کسب کنیم.

کریمی در واکنش به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه گسترش فولاد معمولاً در دقایق پایانی گل می‌خورد و این نشان می‌دهد که این تیم با ضعف بدنی روبه‌روست، تصریح کرد: یک جایی است که شما در دقایق پایانی امتیاز به دست می‌آورید و یک جایی هم هست که در دقایق پایانی امتیاز از دست می‌دهید. بیشترین گل‌های ما در همین دقایق پایانی به ثمر رسیده است. ما در این زمان‌ها یا گل خوردیم و یا گل زده‌ایم، اما مطمئن باشید اینکه یک تیم در دقایق پایانی گل بزند نشانه قدرت این تیم نیست و اینکه در دقایق پایانی گل بخورد نشانه ضعف بدنی‌اش هم به شمار نمی‌آید. ما جلوی ذوب‌آهن غفلت کردیم و بازی را باختیم که مبارک‌شان باشد. دلیلش هم این بود که به یکی از بازیکنان‌مان سپرده بودیم یارگیری کنند، اما قصور کرد و بعد از تعویض یارش متوجه نشد که باید با چه کسی یارگیری کند. صحبت کردن در مورد بازی هفته گذشته مقابل پرسپولیس هم کار بیهوده‌ای است اما ما باید در مورد دقایق پایانی بیشتر دقت کنیم که ان‌شاءالله از این پس چنین اتفاقاتی رخ ندهد.

وی در مورد عدم استقبال هواداران تبریزی از بازی‌های تیم گسترش فولاد یادآور شد: یکی از دلایلی که باعث می‌شود هوادار برای دیدن بازی‌های ما به ورزشگاه نیاید پخش مستقیم بازی‌هاست. من قبلاً در گسترش فولاد بودم و در زمان‌های دور در تراکتورسازی حضور داشتم. زمانی که می‌خواستم به گسترش فولاد بیایم فکر می‌کردم با توجه به اینکه مردم تبریز به مسائل فوتبال آگاه هستند روز‌به‌روز به تعداد هواداران گسترش فولاد اضافه می‌‌شود، چون ما زیبا و تماشاگرپسند بازی می‌کنیم. برای ما مثل آب خوردن بود که مقابل پرسپولیس بازی را نگه داریم و مقابل ذوب‌آهن هم همین‌طور، اما تا آخرین دقیقه ما بازی می‌کنیم. به عقیده من تیمی که با وقت‌کشی و اینجور کارها نتیجه می‌گیرد اصلاً شایستگی کسب امتیاز را ندارد. تیمی که با بازی ناجوانمردانه و غیرفوتبالی بازی می‌کند اصلاً نباید امتیاز بگیرد. به هر حال روز‌به‌روز شرایط ما طوری می‌شود که من فکر می‌کنم تماشاگر هم به بازی‌های‌مان جذب خواهد شد.

سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز ادامه داد: در برخی ورزشگاه‌ها تماشاگر تحت تأثیر یک تیم خاص است. مثلاً در تهران مردم تحت تأثیر پرسپولیس و استقلال قرار دارند. در تبریز هم ما تحت تأثیر تراکتورسازی هستیم. فکر می‌کنم به مرور زمان هوادار هم جذب تیم ما می‌شود. اگر یک نفر وقت بگذارد و برای دیدن بازی به ورزشگاه بیاید خودش هفته بعد یک وقتی می‌گذارد که بازی‌های ما را تماشا کند. در تبریز و کنار تیم‌هایی مانند تراکتورسازی و ماشین‌سازی، گسترش فولاد یک نهال تازه است که روز‌به‌روز هوادارانش بیشتر می‌‌شوند. الان ما دو سکوی ورزشگاه بنیان دیزل را پر می‌کنیم و شاید در آینده شاهد بیشتر شدن این تعداد هم باشیم.

کریمی راجع به درگیری لفظی که در دیدار هفته گذشته تیمش مقابل پرسپولیس با تماشاگران فیلمبردار صداوسیما داشت، تصریح کرد: تماشاگر باید بداند که وظیفه‌اش چیست. شما هم دیدید که در صحبت‌هایم از کلمه طرفدار استفاده نمی‌کنم و فقط می‌گویم تماشاگر، چون آنهایی که برای دیدن بازی‌های ما به ورزشگاه می‌آیند، تماشاگر هستند، نه طرفدار. طرفدار باید شرایط تیمش را در نظر بگیرد، نه اینکه در کل 90 دقیقه بگوید سامان نریمان‌جهان. تماشاگر ما از وضعیت سامان اطلاع ندارد و نمی‌داند بازیکن مورد علاقه‌اش به شدت دچار کشیدگی شده است. چنین تماشاگرانی در سکوهای ما جا ندارند. ما دنبال طرفدار هستیم نه تماشاگر. حتی خود استقلال هم از زمانی که صاحب طرفدار شد، شروع به رشد کرد. طرفدار باید در روزهای بد طرفدار تیمش باشد، وگرنه استقلال الان خودش نتیجه می‌گیرد و پرسپولیس هم با اختلاف زیاد صدرنشین است و نیازی به تماشاگر و طرفدار ندارد، اما بعضی کارها که توسط تماشاگران انجام می‌شود دخالت در کار تیم‌داری است که من این کارها را خیلی نمی‌پسندم.

وی همچنین در مورد درگیری‌اش با فیلمبردار صداوسیما هم گفت: در هیچ جای دنیا چنین کارهایی جایی ندارد. اتفاقی هم که بین من و آن تصویربردار افتاد، درگیری نبود. من همان روز به مسئولان محترم سازمان لیگ گفتم خبرنگار حق ندارد به داخل زمین چمن بیاید. مسئولان سازمان لیگ هم گفتند که این کار معقول نیست و ما این موضوع را به آنها ابلاغ کردیم. در برنامه 90 فینال یک بازی را نشان دادند. من خواب بودم و من را از خواب بیدار کردند که اصلاً نفهمیدم آنجا چه گفتم. در پایان بازی مسئولان یک جایی را در نظر گرفتند تا آنجا مصاحبه کنیم، اما رفتن به جایگاهی به غیر از جایگاه خاص مصاحبه خلاف و بی‌احترامی است. بعد از بازی هم از صداوسیما به من گفتند یک جایی در کنار زمین در نظر گرفتیم که به صورت مستقیم در شبکه سه صحبت کنیم، اما من نرفتم. الان 50 خبرنگار وجود دارد که اگر هر کدام با یک وسیله‌ای ما را به یک گوشه‌ای ببرند و بخواهیم با آنها صحبت کنیم خیلی طول می‌کشد و یک نوع خودخواهی است. صحبت کردن خارج از اتاق نشست خبری خارج از قائده هم است.

سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز تصریح کرد: در بازی مقابل پرسپولیس ما 100 دقیقه تحت فشار بازی بودیم. البته توجه کنید که می‌گویم تحت فشار بازی نه فشار تیم حریف. در آن بازی ما نتیجه را بی‌دلیل و در کمتر از 10 ثانیه از دست دادیم. اگر قبل از بازی از من می‌پرسیدند به نتیجه بازی راضی هستی می‌گفتم خیلی راضی‌ام، اما زمانی که که بازی را دیدم، معتقد بودم که حتی باید می‌بردیم. وقتی خارج از قاعده فوتبال بازی را می‌بازید طبیعی است که از مساوی هم راضی نباشید. ما در تهران و مقابل پرسپولیس نباید بازی را می‌باختیم، اما وقتی خارج از قاعده امتیاز را از ما گرفتند یک نفر می‌آید مدام با دوربینش به سر و کله ما می‌کوبد، باید هم عصبانی شوید. فکر می‌کنم آن تصویربردار یک برنامه هم برای خودش داشت و خدا می‌داند برنامه‌اش چه بود. من فقط از او خواستم که از من دور شود. من به آن تصویربردار گفتم که به آدم یکبار می‌گویم که آن طرف‌تر برود و او هم گفت من کاری نکردم، اما وقتی چندین بار به او گفتم دوستت دارم مدام به خودش آب و تاب می‌داد و عشوه می‌آمد. نمی‌دانم جریان چه بود اما هر چه بود تمام شد و به خیر گذشت.

وی در مورد اینکه آیا از نقل‌وانتقالات نیم فصل دوم گسترش فولاد رضایت داشته است یا نه، تصریح کرد: باشگاه تلاشش را انجام داد و آنچه را که مقدور بود، جذب کرد. شاید آنچه را که خواسته بودم، اتفاق نیفتاد، اما تنها خواسته من ملاک نیست. باید وضعیت باشگاه را در نظر گرفت. ما در فصل نقل‌وانتقالات به خوبی تقویت نشدیم. تعارف هم نداریم، اما باید امکانات تیم را در نظر بگیریم. ما بازیکنی خواستیم که به جمع ما اضافه شود. هوشنگ نصیرزاده هم پیگیری کرد و به باشگاه مربوطه نامه زد، اما باشگاه او 10 میلیارد تومان درخواست کرد! مدیر آن باشگاه فکر می‌کرده می‌خواهیم باشگاهش را با همه تأسیساتش بخریم!

کریم خاطرنشان کرد: نقل‌وانتقالات بین دو نیم‌فصل سخت انجام می‌شود. بازیکن می‌تواند در دو حالت کمک حال تیم باشد، فنی و اخلاقی. تیم‌هایی که در کورس قهرمانی هستند، بازیکنان‌شان را نگه می‌دارند، بقیه هم برای سهمیه و نیفتادن می‌جنگند و بازیکنان‌شان را نگه می‌دارند. تیم‌های دیگر با ما یاری نکردند و باید با این موجودی و بازیکنان جوان ادامه دهیم. امیدوارم خدا کمک کند تا بتوانیم از حضور بازیکنان جوان استفاده کنیم. وقتی قرار است بچه ما به جای نمره 15، نمره 20 را بگیرد، برای ما رضایت‌مند خواهد بود. بحث نقل‌وانتقالات هم همین‌طور است. اگر نمره ما بهتر بود، محدود طرفداران‌مان و همچنین جراید ورزشی راضی بودند. تمام تلاش ما این است که نتیجه لازم و در حد‌واندازه خودمان را بگیریم.

وی در خصوص اینکه آیا مسائل مالی در عدم جذب بازیکنان مدنظرش نقش داشته است، گفت: در عدم جذب بازیکن مسائل مالی دخیل نبوده است. من هم به آن وارد نیستم. آقای زنوزی (مالک باشگاه) از چهره‌های مثبت و ماندگار است که در فوتبال سرمایه‌گذاری کرده است. به شوخی گفتم 300 میلیون تومان داده بودم برای خرید اسب. به من گفتند هر کدام کُره اسبی به دنیا بیاورند، قیمت هر کدام 150 میلیون تومان خواهد بود. اسب‌ها یکی یکی خوردند و مُردند و تمام سرمایه‌های ما به باد رفت! مجبور شدیم برای دو اسب دیگر دست به دامان همسایه‌ها شویم تا ردشان کنیم. این بیزنسی بود که بلد بودیم.

وی ادامه داد:  اینجا بحث سرمایه‌گذاری خصوصی مطرح است. امروزه دست کردن در جیب و هزینه کردن 10، 15 میلیاردی برای یک تیم مرد می‌خواهد. من یک دهم این مبالغ را ندارم، یک صدم آن را دارم، اما حاضر نیستم در ورزش خرج کنم. برخی‌ها در ورزش جهاد مالی می‌کنند. اینها کارشان قابل تقدیر است و باید تعدادشان زیاد شود. دستگاه ورزش ما به اینها باید مدد بدهند. مگر چند تیم شخصی داریم؟ مشکی‌پوشان هم تیم شخصی است که در حال افتادن است. دستگاه‌های ورزش باید به این افراد مدد بدهند تا دلسرد نشوند. بحث تملق نیست. 30 سال است مربیگری می‌کنم. من تنها یک نیم‌فصل اینجا حضور دارم. باید با ظرافت خاصی این مسائل را عنوان کنید تا حمایت شوند. ما مشکل مالی برای جذب بازیکن نداشتیم، بازیکنان نیامدند. ما هم به مانند همه باشگاه‌ها باید اقساط‌مان را پرداخت کنیم. مبالغی که باید بدهیم، معقول هستند و می‌توانیم از پس‌شان بربیاییم.

سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد در خصوص تجلیلی که از او از طرف این باشگاه صورت گرفته است، گفت: این را من نباید بگویم، چون می‌شود «خود گویی، خود خندی، عجب مرد هنرمندی!». باید دیگران قضاوت کنند. من به اندازه لازم جام گرفته‌ام. چه جام رسمی چه جامی که نامش در فیفا گنجانده شده است. نزدیک بیست و خورده‌ای جام گرفته‌ام، بیش از 50، 60 بازیکن به تیم ملی داده‌ام. در 13، 14 استان فوتبال خیز حضور داشته و کمک کرده‌ام. امیدوارم کسانی که با آنها کار کرده‌ایم، از ما راضی باشند. من تلاشم را برای فوتبال کشور کردم، شما باید نشان دهید و مردم راضی باشند. تا الان برای رضای خدا قدم برداشته‌ام.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین