کد خبر: ۵۰۴۶۴۱
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۲

ایران دومین مصرف‌کننده سنگ در دنیا

نایب رئیس کانون سنگ ایران با بیان اینکه 40 درصد سنگبری‌های کشور غیرفعال‌اند، گفت: ضعف حضور در بازار جهانی مشکل اصلی صنعت سنگ کشور است.
آفتاب‌‌نیوز :
محسن غیاثوند در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی لرستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: با وجود همه ظرفیت‌های صنعت سنگ در کشور متاسفانه در بازارهای جهانی جایگاه قابل قبولی نداریم چرا که دومین مصرف‌کننده سنگ در دنیا بوده و در نتیجه تولیدکنندگان در اغلب مواقع به دنبال بازارهای داخلی هستند.

 وی ادامه داد: متاسفانه به همین دلیل تولیدکنندگان نگاه مناسبی به صادرات نداشته‌اند، البته در چند سال گذشته اقدامات خوبی از نظر سخت‌افزاری انجام شده و تعداد زیادی از واحدها با تکنولوژی روز در سراسر کشور ایجاد شده‌اند و با وجود اینکه از نظر فناوری در جایگاه خوبی قرار دارند اما در حوزه مدیریتی و نرم افزاری باز هم همچنان مشکلات باقی است.

عضو هیئت مدیره کانون سنگ ایران اظهار داشت: متاسفانه در بازارهای جهانی شرایط مناسبی نداریم چرا که نگاه به تولید برای داخل بود و در نتیجه نتوانسته‌ایم به جایگاه مطلوبی برسیم.

غیاثوند عنوان کرد: اگر به دنبال بهبود وضعیت صادرات سنگ هستیم با پراکندگی که در کشور وجود دارد این اتفاق نخواهد افتاد و راهکار اصلی ایجاد شرکت‌های تخصصی صادراتی سنگ بوده که با وجود داشتن مصوبه دولت هنوز این مهم عملیاتی نشده است.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته با توجه به رکود سنگینی که در کشور قرار دارد متاسفانه بیش از 2 هزار واحد سنگبری در کشور و قریب 40 هزار نفر از کار بیکار شده‌اند و با وجود همه پیگیری‌ها هر روز شاهد بسته‌شدن واحدهای بیشتر سنگبری هستیم.

این فعال اقتصادی اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌ها به عنوان راهکار اصلی برطرف کردن مشکلات صنعت سنگ است، در نتیجه دولت باید به جای تزریق پول و اعتبار باید زیرساخت‌ها و امکانات لازم را تامین کنند.

عضو هیئت مدیره کانون سنگ ایران اظهار داشت: اکنون شاهد افزایش میزان صادرات سنگ فرآوری‌شده کشور بوده اما میزان صادرات رشد قابل قبولی ندارد.

به گزارش فارس، غیاثوند عنوان کرد: 5 هزار و 500 واحد سنگبری وجود داشته که 40 درصد تعطیل بوده و مابقی آنها با ظرفیت‌های مختلف فعال هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین