کد خبر: ۵۰۴۶۵
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۸۵ - ۱۱:۵۷
نگاه فایننشیال تایمز به تحولات اخیر

سفر ‌عنان پایان دیپلماسی نیست

آفتاب‌‌نیوز : اظهار امیدواری کوفی‌عنان نسبت به نتایج مثبت دیدار خاویر سولانا و علی لاریجانی نیز گویای وجود روزنه‌های امیدی است که روزهای آینده امکان تبدیل شدن آنها به دریچه‌هایی قابل اعتماد نیز وجود دارد. 

در همین راستا روزنامه فایننشیال تایمز در گزارشی با اشاره به نتایج سفر کوفی‌‌عنان به تهران به نقل از دیپلمات آسیایی شرایط را برای مفید بودن مذاکرات عنان با مقامات ایران مناسب ندانسته و می‌نویسد: هنوز زود است که حضور دبیر کل سازمان ملل بتواند در مساله هسته‌ای ایران موثر باشد. 

بنا به این تحلیل اکنون که اتحادیه اروپا فرصتی را برای مذاکرات بیشتر با ایران در اختیار خاویر سولانا قرار داده، فرصت‌های بیشتری برای حل مساله هسته‌ای ایران ایجاد شده و تنها در صورت کارآمد نبودن این مذاکرات، کوفی‌‌عنان می‌تواند به حل مساله کمک کند. 

تاکید دبیر کل سازمان ملل بر ادامه گفت‌وگوها نیز حاکی از همین مساله است. بنابراین نباید با نگاهی بدبینانه نتایج سفر کوفی‌‌عنان به تهران را به معنی بسته شدن راه مذاکره دانست. نگاهی که روزنامه انگلیسی زبان گاردین از طریق آن به تحلیل حضور دبیر کل سازمان ملل در تهران پرداخته و می‌نویسد: اظهارات عنان پس از دیدار با مقامات ایران مبنی بر اینکه تعلیق غنی‌سازی را به عنوان پیش شرط مذاکرات نمی‌پذیرند یادآورد این سخن بوش است که ایران باید عواقب نادیده گرفتن خواسته‌های جهانی را بپذیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین