کد خبر: ۵۰۴۷۸۲
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱

جشن تولد برای آقای بازیگر 63 ساله

سی‌امین تولد ماه به مناسبت سالروز میلاد مسعود رایگان هنرپیشه سینما و تلویزیون، با حضور جمعی از هنرمندان شامگاه پنجشنبه پنجم بهمن ماه در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز : سی‌امین تولد ماه به مناسبت سالروز میلاد مسعود رایگان هنرپیشه سینما و تلویزیون، با حضور جمعی از هنرمندان شامگاه پنجشنبه پنجم بهمن ماه در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار شد.

رایگان از نظر فیزیک و بیان هویت خاص دارد

شهرام کرمی مدیر هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری پس از خوش آمدگویی به مهمانان مراسم گفت: این محفل بهانه‌ای است که به بهانه تولد دوست و استاد خوبم مسعود رایگان دور هم جمع شدیم. ویژه برنامه «تولدماه» سی امین دوره است که از سوی سازمان فرهنگی هنری برگزار می‌شود و تاکید برنامه بر صمیمی بودن آن است. این افتخار برای من بوده که بیشترین برنامه برای مفاخر هنر سرزمین در حوزه تئاتر باشد. همیشه با افتخار در آن شرکت می‌کنم و از همه بانیان و کسانی که مشارکت می‌کنند به سهم خودم متشکرم.

وی به دوستی خود با رایگان اشاره کرد و گفت: خیلی با مسعود رایگان گپ می‌زنیم و افتخار دوستی داشتم. همیشه صادقانه و دوستانه درباره مسائل مختلف گفت‌وگو می‌کنیم. ایشان از منطقه زاگرس و با طینت و پاکی وجود هستند. البته پیش از آشنایی با مسعود رایگان با پدر او آشنا شدم. چون مسعود رایگان سال‌ها ایران نبود و در سوئد زندگی می‌کرد. تا اینکه این اتفاق خوب افتاد و این افتخار نصیبمان شد و مسعود رایگان برگشت. هر آدمی متعلق به سرزمینش است. خوشبختانه رایگان حضور موثر و بسیار خوبی داشت و خیلی زود با فیلم خاموشی دریا مطرح شد.

کرمی ادامه داد: رایگان در بازیگری از نظر فیزیک و بیان هویت خاص دارد. جدا از اینکه او را به عنوان بازیگر و کارگردان و معلم می‌شناسیم فعالیت خاص ایشان در ترجمه بسیار خوب است. ترجمه‌های او نشان از اشراف او در سرزمین ادبیات نمایشی است. امیدوارم فرصتی شود که وقت بیشتری برای ترجمه بگذارند و اتفاق‌های خوبی در این حوزه اتفاق بیافتد. من تولدتان را تبریک می گویم و امیدوارم ۱۱۶ ساله شوید یعنی سنی که به قول پدر بزرگم بتوانید وجود داشته باشید و کارهایتان را انجام دهید.

رایگان با حضور در هر اثر آن را تضمین می‌کند

سپس علی پویان کارگردان و مدرس تئاتر به عنوان دیگر مهمان این مراسم پشت تریبون حاضر شد. وی گفت: بسیار خوشحالم و افتخار می‌کنم که در این محفل انس و جمع صمیمی به انگیزه تولد عزیزی به نام مسعودخان رایگان دور هم جمع شدیم. کلماتی که من درباره او می‌گویم از قلب و وجود من است. خوشحالم که از خطه ایران زمین هنرمندان فروتن و بسیار مقتدر برآمدند. وقتی رایگان در هر اثری حضور پیدا می‌کند آن اثر را تضمین می‌کند و بینندگان با دست به استقبالش می‌روند.

پویان ادامه داد: او بسیار آگاه، مطلع و اهل مطالعه است. چند سالی به ظاهر گمش کردیم و او به فراتر از این مرزها رفت و با کوله باری از دانش و مهارت برگشت. هر کاری از این بزرگ مرد عرصه هنر دیدم باورهای مرا فراتر از آنچه فکر می‌کردم با خودش می‌برد. هرگاه جلوی دوربین این بزرگ مرد را دیدم با تمام وجودش کار کرده. او فراتر از قلب‌های یک جمع خاص حرکت کرده و باورهایش را در صحنه ظاهر می کند. افتخار می‌کنم که در تولدت شرکت کردم. از بانیان این نشست صمیمانه هم بسیار تشکر می‌کنم.

مشوقی برای بچه‌های لرستان

وحید موساییان (کارگردان) نیز درباره مسعود رایگان بیان کرد: امیدوارم آقای رایگان کماکان برقرار و سلامت باشند و این افتخار نصیب ما بشود که با هم باشیم. حوالی سال ۸۱ بود که برای فیلم خاموشی دریا دنبال بازیگری از خطه خرم آباد می‌گشتم تا اینکه مسعود رایگان را پیدا کردم. البته خیلی مقاومت کرد که به ایران بیاید. وقتی آمد به شیوه بی برنامگی سینمای ایران سه ماه از ایران آمدنشان گذشت و هنوز کار شروع نشده بود تا اینکه بالاخره این اتفاق افتاد و بعدها هم چند فیلم دیگر با هم کار کردیم. امیدوارم بتوانی همچنان با فیلمسازان خیلی بهتری کار کنی و مشوقی برای بچه‌های دیگر لرستان باشی. تولدت مبارک.

احمد نجفی بازیگر سینما و تلویزیون میهمان دیگر این نشست بود. وی با اشاره به اینکه هیچ وقت افتخار همکاری با مسعود رایگان را نداشته است، گفت: ما باید از تفکرات غنی عزیزان سینما بهره ببریم. بهره‌مندی ما مواجه با این عزیزان است. هر وقت در کنارشان بودم لذت بردم. اسمش رایگان است ولی اصلا مجانی نیست. وجاهت بازیگری در دوستان تئاتر و سینما به چشم می‌خورد. یک عمقی در بازیگر و در رفتار او هست. می بینیم وقتی وارد می شود آن فیلم و سریال با لذت قابل احترامی همراه می شود این به خاطر حس درونی بازیگر با این سابقه درخشان است.

وی ادامه داد: در تئاتر و سینما تفاوت‌های کوچکی هست. بازیگری که از تئاتر به سینما و یا تلویزیون بیاید زمانی موفق است که چشم

سوم داشته باشد و دور و بر را حس کند. همیشه مواظبم ببینم در اطراف این بازیگر چه می‌گذرد. روله خیلی خوش آمدی. همه ما به تو و کارت احترام می‌گذاریم. مظهر نگرش برای بازیگران جوان هستی. افتخاری است که اینجا هستم.

هنرمند عاشق هنر و کشورش است

محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پس از خیر مقدم و خوش آمد گویی به هنرمندان و حاضران گفت: اگرچه این سالن خیلی کوچک است و تولد هنرمندان باید در فضای بزرگتری برگزار شود اما به کمک فضای مجازی، سازمان فرهنگی هنری و صدا و سیما اخبار این نشست در کشور منعکس خواهد شد. هدف از این برنامه فقط تجلیل و تولد نیست. هدف یک باز معرفی به نسل جوان از داشته‌های خودمان است. از هنرمندانی که هرکدام از بین بقیه مردم این استعداد را داشتند و روی آن کار کردند تا به یک هنرمند تبدیل شدند. کسی که می‌تواند با هنرش حرف جامعه را بزند. استاد رایگان هم با بازیگری، هم ترجمه و هم کارگردانی و نویسندگی درخشیدند.

وی ادامه داد: کشور ما هنرمندان به نسبت زیادی دارد. همه اینها جای خودشان هستند. مثلا ما دیگر مثل احمد نجفی نداریم آقای رایگان هم جای خودش است. خالق همه جهان بشریت خداست. اگر کسی برای کاری به کشور دیگری برود عیب ندارد اما اگر برنگردد عیب دارد. در هنر و علم تبادل وجود دارد. در عین حال یکی از ابزار هویت و تاریخ و فرهنگ یک ملت تبادل هنر است. ما باید تلاشمان باشد که برای ملت و فرهنگ خودمان کار کنیم. در هنر آنچنان پولی نیست. هنرمند عاشق هنرش و کشورش است.

صلاحی افزود: در سازمان فرهنگی هنری کمترین کار و وظیفه این بود که مراسمی ولو کوچک با آدم های بزرگ داشته باشیم که مردم کشور در جریان آن برنامه باشند. این تولد مبارک باشد. امیدوارم سالیان سال مردم از چهره شما، بازی شما استفاده کنند و از همه دوستانی که زحمت کشیدند تشکر می‌کنم.

باید بیشتر فعالیت می‌کردم

در ادامه مسعود رایگان با تشکر از برگزار کنندگان مراسم گفت: خوشحالم که شهرداری تهران مراسمی را برای قدردانی از هنرمندانش برگزار می‌کند. دیشب با همسرم صحبت می‌کردم و می گفتم احساس می‌کنم چیزی نمی‌دانم و کارهای زیادی است که موفق به انجامش نشدم. احساس می‌کنم زیاد نمی‌دانم. کم خواندم و کم تجربه کردم. حس غریبی داشتم. احساس می‌کنم دیر است و شاید به آن نرسم. آن عزیز فرزانه گفته بود خردمندی دردمندی است. در جهان بازیگران جهان اهل هنر انتها ندارد. هر چقدر می‌روی باید بروی تا به چیز دیگری برسی. بعضی وقت‌ها خودم از خودم شرمنده می‌شوم که باید بیشتر تکاپو و فعالیت می‌کردم.

این بازیگر پیشکسوت با تشکر از برگزارکنندگان مراسم و میهمانان این شعر از حسین منزوی را خواند: و من دوباره دیر رسیدم شاید باید هر بار با قطار قبل می‌آمدم.

در پایان مسعود رایگان با آرزوی سلامتی، صلح، آرامش و رفاه برای مردم ایران زمین کیک تولد ۶۳ سالگی خود را برید.


افکارنیوز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین