کد خبر: ۵۰۴۸۴۱
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵

اسلوونی از به رسمیت شناختن کشور فلسطین پا پس کشید

رئیس جمهوری اسلوونی از تصمیم کشورش مبنی بر به رسمیت شناختن کشور فلسطین عقب‌نشینی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، بوروت پاهور، رئیس جمهوری اسلوونی از اعلام خبر به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط وزیر خارجه خود پا پس کشید و اعلام کرد، هنوز شرایط برای اتخاذ تصمیم این چنینی مهیا نشده است.

پاهور گفت، در صورت اتخاذ این تصمیم روابط بین فلسطین و اسرائیل بحرانی‌تر خواهد شد.

پیشتر کارل اریاویک، وزیر خارجه اسلوونی پس از دیدار دو جانبه با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در بروکسل، مقر اتحادیه اروپا اعلام کرد، دولت این کشور امیدوار است پارلمان مصوبه به رسمیت شناختن کشور فلسطین را در بهار آتی تصویب کند.

قرار است کمیته امور خارجه پارلمان اسلوونی پیش از ارائه مصوبه مذکور به پارلمان، چهار شنبه آتی برای موافقت با آن تشکیل جلسه دهد.

پیشتر سفیر اسلوونی در اسرائیل اعلام کرده بود، تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درباره قدس یکی از دلایل پارلمان اسلوونی در تسریع در به رسمیت شناختن کشور فلسطین است، مساله‌ای که از ۲۰۱۴ در دولت مطرح است.

ترامپ ششم دسامبر قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و دستور داد سفارت واشنگتن از تل‌آویو به این شهر اشغالی منتقل شود.

رئیس جمهوری اسلوونی این اختیار را دارد که تصویب قانون به رسمیت شناختن کشور فلسطین را رد کند، با این وجود این احتمال کم است.

از میان ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا، سوئد نخستین کشوری است که فلسطین را به عنوان کشور در سال ۲۰۱۴ به رسمیت شناخت و کشورهای جمهوری چک، اسلواکی، مجارستان، بلغارستان، رومانی، مالت و قبرس نیز پیش از عضویت در این اتحادیه فلسطین را به عنوان کشور به رسمیت شناختند.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین