کد خبر: ۵۰۵۰۰۳
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲

هشدار کاهش شدید دما و احتمال وقوع سیلاب در البرز

مدیرکل بحران استانداری البرز با اشاره به ورود سامانه بارشی به این استان و مخاطرات ناشی از آن، درباره احتمال بروز برخی حوادث طبیعی هشدار داد.
آفتاب‌‌نیوز :
مهدی مهرور عصر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران با بیان اینکه با  توجه به پیش بینی وضعیت جوی براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی، حاکی از فعالیت موج کم ارتفاع و ناپایدار سطوح میانی و همراهی آن با فرآبار سرد و چگال سیبری در منطقه البرز در روزهای شنبه و یکشنبه، کاهش محسوس دما و به دنبال آن در پاره‌ای مناطق احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، رودخانه‌های فصلی و دائمی، در جاده‌های کوهستانی و معابر شهری کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد به سبب بارش برف، باران و مه آلودگی پیش بینی شده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از ایلنا، وی بیان داشت: تمام دستگاه‌های مرتبط و شهرداری‌ها هماهنگی لازم به منظور فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی را در این خصوص معمول داشته و با صدور پیش آگاهی از طرق گوناگون و به ویژه رسانه های محلی و استانی هموطنان را به رعایت اصول ایمنی در تمام موارد توصیه کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز تصریح کرد: با توجه به موارد فوق و افزایش مصرف انواع سوخت اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم از جمله صدور پیش آگاهی از طرق گوناگون به ویژه رسانه های استانی به کشاورزان، دامداران، عشایر، مسافرین عبوری و ... برای رعایت اصول ایمنی در تمام موارد و بهمراه داشتن تجهیزات زمستانه از جمله زنجیر چرخ، پوشاک گرم و ... برای تردد در گذرگاه‌های کوهستانی و همچنین خودداری از اقامت در مجاورت رودخانه‌ها، مسیل‌های فصلی و دره‌های تند شیب کوهستانی ضرورت دارد.

وی افزود: براساس پیش‌بینی‌ها و کاهش دما بین 8 تا 14 درجه در روزهای دوشنبه و سه شنبه به دلیل تشعشع شبانه و برودت حاصل از انجماد سطحی برف با خروج سامانه بارشی تمام کشاورزان، باغداران، گلخانه‌داران، استخرهای پرورش ماهی، سوله‌های پرورش مرغ، سایر بهره‌برداران مرتبط و همچنین پیمانکاران و مشاغل تاسیس بنا و ساختمان برای جلوگیری از تخریب و خسارات جانبی توصیه‌ها و تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین