کد خبر: ۵۰۵۲۱
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۸۵ - ۱۶:۱۸

انتقاد محبیان از ستاد هماهنگی اصولگرایان

آفتاب‌‌نیوز : موسس حزب نواندیشان ایران اسلامی در گفت‌وگو با آفتاب، افزود: «علی‌رغم آن که از وحدت اصولگرایان حمایت می‌کنیم اما این وحدت باید در یک فرآیند دموکراتیک حاصل شود لذا منتظر می‌مانیم تا با شناخت جایگاه جریان نواندیشان در کادر رهبری ستاد هماهنگی اصولگرایان، نسبت به عملکرد آن اظهار نظر کنیم. امیدواریم هرچه سریعتر این وضعیت به شفافیت رسیده و وحدت جامع و کامل اصولگرایان محقق گردد». 

وی گفت: «طبعاً با شناختی که از شخصیت آقای عسگراولادی و سایر تصمیم‌گیران جریان اصولگرا داریم، مطمئنیم که ایشان درک می‌کنند که با فقدان نماینده طیف نخبگان نواندیش در هدایت اصولگرایان، این ستاد عملاً ظرفیت بالایی را از دست خواهد داد». 

محبیان همچنین در خصوص برخی اظهار نظرات که از وجود «خلاء رهبری درمیان اصولگرایان به دنبال جدایی ناطق نوری از شورای هماهنگی نیروهای انقلاب» خبر می‌دهند، اظهار داشت: «جایگاه ارزشمند آقای ناطق‌نوری و مدیریت با سعه صدر وی باعث آن شده بود که اکثریت قریب به اتفاق جریانات اصولگرا، هدایت‌گری ایشان را بپذیرند». 

وی انتخابات ریاست جمهوری دوره نهم و حوادث شورای هماهنگی نیروهای انقلاب را باعث آن دانست که تا حدودی به جایگاه ناطق نوری خدشه وارد شود تا در نهایت به موضوعی ختم شود که از آن با عنوان بحران رهبری اصولگرایان یاد می‌شود. 

عضو شورای سردبیری رونامه رسالت گفت: «هر چند ظرفیت مدیریت جمعی در میان اصولگرایان وجود دارد اما انتخابات کادر رهبری جدید این جریان که قرار است به شکل تیمی عمل کند باید به صورتی باشد که این کادر جدید نماینده همه جریانات درونی اصولگرایان باشد». 

محبیان این شرط و نیز مقبولیت عمومی کادر رهبری جدید را باعث عملکرد صحیح جریان اصولگرا دانست و افزود: «در غیر این صورت فقدان مقبولیت کادر جدید می‌تواند بحران‌های شدیدتری در میان اصولگرایان ایجاد کند». 

وی تاکید کرد: «باید در یک فرآیند دموکراتیک از تمام جریانات و گروه‌های سیاسی اصولگرا که همگی آنها از تجارب بالای سیاسی بهره‌مند هستند در کادر رهبری جدید استفاده شود و الا رهبری خودخوانده بدون کسب مقبولیت و مشروعیت حقوق ممکن است به پیش آمدن مشکلاتی جدید منجر شود». 

محبیان در این رابطه پیشنهاد کرد که باید در هدایت اصولگرایان از نمایندگان تمام جریانات سنتی و نواندیش استفاده شود و چون طیف‌های سنتی اصولگرا از نمایندگان خود برخوردارند باید دید که چه افرادی می‌توانند نماینده طیف‌های نواندیش اصولگرا در کادر رهبری نوین این جریان باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین