کد خبر: ۵۰۵۲۳۷
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶

بازگشایی ۴ محور گرفتار برف/کدام جاده‌های کشور مسدود هستند؟

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور از بازگشایی محورهای تهران- قم، ساوه - تهران، کرج- ‌چالوس و هراز- فیروزکوه خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ نادر رحمانی درباره آخرین وضعیت راه‌های کشور، اظهار کرد: در حال حاضر محورهای تهران- قم، ساوه - تهران، کرج- ‌چالوس و هراز- فیروزکوه بازگشایی شده‌ است.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی ادامه داد: محورهای مسدود کیاسر در استان مازندران، چرمشهر در شرق استان تهران، زنجان- قزوین محور دندی- تخت سلیمان، رزن- قزوین در استان همدان، قزوین - زنجان، ‌قزوین- همدان، قزوین- رشت، زنجان- طارم، تهم- طارم، ‌قزوین- تاکستان، پونل به خلخال، محور پادنا در محدوده گردنه بیژن در کهگیلویه و بویر احمد مسدود هستند.

وی افزود: بارش برف در بیشتر محورهای استان گلستان، خراسان شمالی، شرق مازندران، سمنان تهران و شهمیرزاد - کیاسر استان سمنان گزارش شده است. به همین دلیل همراه داشتن زنجیر چرخ در محورهای کوهستانی الزامی است. به خصوص گردنه خوش ییلاق استان گلستان تردد بدون زنجیر چرخ امکان‌پذیر نیست.

یکشنبه، 8 بهمن

سرهنگ علی اصغر مهری در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور که عصر امروز به منظور بررسی اقدامات دستگاه‌های مختلف در برف اخیر به ریاست رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در وزارت کشور برگزار شد اظهار کرد: با توجه به اینکه در طرح زمستانه پلیس راه قرار داشتیم آمادگی نسبی برای مواجهه با این برف وجود داشت.

وی با بیان اینکه کنترل عوارضی‌ها سبب شد تا از حجم تردد خودروها کاسته شود، اظهار کرد:‌ از همان ساعات نخست انسداد معابر نیز رئیس پلیس راهور ناجا به عنوان عالی‌ترین مقام ترافیکی و همچنین فرمانده پلیس راه در محل حضور داشته و شخصا بر انجام اقدامات ترافیکی نظارت داشتند.

وی با بیان اینکه مشکلاتی نیز در این زمینه وجود داشت، گفت: دیروز درخواست کردیم که امروز تهران تعطیل شود یا حداقل ساعت فعالیت ادارات به تاخیر بیفتد که این اتفاق افتاد و نتایج آن را هم دیدیم.

وی با بیان اینکه نبود زنجیر چرخ یکی از اصلی‌ترین مشکلات انسداد راه‌ها بود، گفت: عمده‌ترین مشکل پس از زنجیر چرخ نیز اتمام سوخت خودروها بود چرا که خودروهایی که در راه مانده بودند سوخت‌شان به اتمام رسیده بود و دیگر قابل حرکت نبودند که همین موضوع نیز روند بازگشایی مسیرها را با مشکلاتی روبرو کرد.

مهری با بیان اینکه برابر گزارش‌های ما حدود 9 محور مسدود هستند، گفت: برخی محورهای فرعی همچون شمشک به دیزین، گنجنامه به تویسرکان و ... همچنان مسدودند اما در محورهای اصلی نیز همچنان برخی از محورها مسدودند که از جمله آن می‌توان به محور قزوین ـ زنجان، قزوین ـ رشت، طارم ـ  زنجان و بوئین زهرا اشاره کرد. همچنین محور تهران ـ ساوه نیز مسدود است.

معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور ناجا با بیان اینکه محور کرج ـ چالوس نیز بسته است گفت:‌ احتمال دارد که محور هراز نیز به دلیل کولاک مسدود شود.

وی با تاکید بر اینکه ایمنی جاده و مسافران برای پلیس امر بسیار مهمی است، گفت: هر جا که احساس کنیم ایمنی مسافران و جاده به خطر می‌افتد حتما نسبت به انسداد معابر اقدام خواهیم کرد.

مهری درباره اینکه چه تعداد تصادف منجر به واژگونی در جاده‌ها رخ داده است؟ گفت: یک مورد واژگونی اتوبوس و یک مورد واژگونی مینی بوس داشتیم. یک مورد هم واژگونی سواری تندر 90 بود که امروز رخ داد.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی توصیه پلیس این است که رانندگان حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند چرا که پلیس از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ در محورهای برف گیر جلوگیری می‌کند همچنین لازم است شهروندان از سفرهای غیرضروری در این ایام پرهیز کنند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین