کد خبر: ۵۰۵۲۳۸
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹
برای برف تهران آمادگی کامل داشتیم

شهردار تهران: فردا روز سخت حمل‌ و نقل است

شهردار تهران تاکید کرد: بعضی افراد گفتند شهرداری غافلگیر شده‌ است، اما به هیچ عنوان اینگونه نبود و شهرداری قبل از بارش این نزولات آسمانی کاملا آمادگی داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
 محمدعلی نجفی در حاشیه بازدید از سایت برف روبی شهرداری، بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی قبلی هواشناسی، شهرداری از عصر روز شنبه برای مقابله با آثار ناشی از بارش برف آمادگی داشته و از ساعت 6 عصر دیشب در تمامی سطح شهر تهران حضور داشته‌است؛ به همین دلیل با آغاز بارش برف تمامی نیروهای شهرداری در مناطق مختلف حضور داشتند و به هیچ عنوان غافلگیری نبود.

وی تصریح کرد: بعضی افراد گفتند شهرداری غافل گیر شده‌است، اما به هیچ عنوان اینگونه نبود و شهرداری قبل از بارش این نزولات آسمانی کاملا آمادگی داشت. با آغاز بارش‌ها بعضی از راهها مسدود شده‌بودند که در بیشتر موارد دلیل آن شیب زیاد خیابان‌ها و لیز خوردن خودروها بود؛ به همین دلیل راهبندان‌هایی ایجاد شده بود و کاری از عهده شهرداری بر نمی‌آید. شهرداری تهران به هر نقطه‌ای که گزارش راه‌بندان اعلام می‌شد، به سرعت اکیپ مخصوصی علاوه بر گروهی که کار آنها باز کردن معابر بود، به منطقه اعزام می‌کرد.

وی ادامه داد: اولین آمادگی شهرداری تهران اسکان کارتن خواب‌ها و افراد بی خانمان در گرمخانه‌ها و محل‌های اسکان بود. در طول شب گذشته تعداد زیادی از خودروهای شهرداری در شهر گشت می‌زدند تا این افراد را به گرمخانه‌ها ارجاع دهند بعضی از خطوط مترو همانند خط تهران – کرج تا ساعت سه بامداد فعال بودند و جمعی از شهروندان تهرانی که وسیله نقلیه از ایستگاه مترو به منازل پیدا نکردند، در همان ایستگاهها اسکان داده شدند.  از ساعت 6:30 دقیقه شب گذشته و با شروع برف در بیشتر مناطق، همکاران ما در شهرداری در سطح خیابان‌ها توزیع شدند و از همان زمان تاکنون عده‌ای از همکاران هنوز شیفت خود را عوض نکرده‌اند.

نجفی با بیان اینکه اولویت اصلی به بازگشایی معابر اختصاص داده شده بود، بیان کرد: صبح امروز هم شهروندان بیان کردند که تمامی معابر و به خصوص معابر اصلی، باز بود. البته در بعضی نقاط ممکن بود به علت سقوط درخت نیم ساعت ترافیک ایجاد شده باشد یا به خاطر لیز خوردن برخی خودروها، معبری بسته شود، اما به سرعت این معابر بازگشایی شده است. از صبح امروز به مناطق ۱۹ و ۲۰برای بازگشایی بزرگراه تهران – قم و مناطق ۲۱ و ۲۲ برای همکاری در باز کردن بزرگراه تهران - کرج دستور دادیم تا امکانات اضافی خود را به آن سمت ببرند؛ به همین دلیل کمی از مرز و حریم شهر تهران خارج شدیم تا به راهداری کمک کنیم. تعطیلی مدارس و عقب افتادن ساعت شروع کار ادارات کمک بسیار خوبی کرد.

براساس گزارش شهرنوشت، وی با اشاره به پیش‌بینی افزایش سرمای هوا برای امشب، تاکید کرد: شهروندان و شهرداری باید مراقبت کنند؛ چون پیش بینی می‌شود هوای تهران به منفی هشت درجه سانتیگراد برسد. از این رو بخش عمده‌ای از سطح خیابان‌ها به ویژه پیاده راهها یخ می‌بندد و فردا روز سختی از نظر حمل و نقل و جابجایی شهروندان خواهیم داشت.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین