کد خبر: ۵۰۵۶۹
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۸۵ - ۱۳:۵۸

موج تخریب‌ها علیه آیت‌الله نورمفیدی

آفتاب‌‌نیوز : این نگرانی در هر دو جناح چپ و راست سنتی وجود دارد هر چند در این میان محافظه‌کاران جناح راست که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز متشکل شده‌اند، کمتر این نگرانی‌ها را علنی می‌نماید اما اصلاح طلبان و نیروهای چپ خط امام به رهبری مجمع روحانیون مبارز و مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم بارها به صراحت این نگرانی‌ها را ابراز داشته‌اند.  

این در حالیست که از استان گلستان به گوش می‌رسد که تحرکات و تخریب‌هایی علیه «آیت الله نورمفیدی» نماینده اول مردم استان گلستان در مجلس خبرگان از مدتی پیش آغاز شده است. 

نورمفیدی عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز و منصوب امام خمینی (ره) در سمت نمایندگی ولی فقیه در گرگان، چهره‌های شاخص اصلاح طلبان و از نزدیکان «سیدمحمد خاتمی» رئیس جمهور پیشین است. 

در همین زمینه گفته می‌شود که به دنبال تحرکاتی در جهت تخریب چهره وی در استان گلستان، در 14 خرداد ماه امسال و در سالگرد رحلت امام خمینی، سخنرانی نورمفیدی در یکی از شهرک‌های مسکونی گرگان از سوی برخی نهادها تهدید به برهم زدن شد منتهی با حضور گسترده مردم در این مراسم، این ترفند شکست خورد. 

همچنین به دنبال چاپ مقاله‌ای در یکی از روزنامه‌های استان گلستان درباره جنگ اخیر حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی توسط یکی از نزدیکان آیت‌الله نورمفیدی، شبنامه‌ای در شهرها و روستاهای استان گلستان پخش شد که با عنوان‌ «سربازان اسرائیل در گرگان» به شاگردان حوزه علمیه زیر نظر نورمفیدی، لقب «جیره خواران اسرائیل در گرگان» داده شد. 

یکی دیگر از برنامه‌های مسببان این تخریب‌ها، دامن زدن به تعدد کاندیداها در انتخابات آینده خبرگان است که در این زمینه تحرکاتی در مناطق ترکمن‌نشین استان گلستان آغاز شده تا با مطرح کردن نام چند نفر از علمای اهل سنت این منطقه برای کاندیداتوری در انتخابات خبرگان، آرای مردم این مناطق که به طور سنتی به اصلاح‌طلبان و شخص نور‌مفیدی متعلق بود، چند پاره شود. 

به رغم تمام این تحرکات منابع نزدیک به آیت‌الله نورمفیدی خبر می‌دهند که وی ضمن ابراز نگرانی از دامنه این تخریب‌ها بر حضور قاطعانه در انتخابات آینده مجلس خبرگان رهبری تاکید کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین