کد خبر: ۵۰۵۷۲۷
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴

جا ماندن قیچی در شکم بیمار!

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان گفت: اشتباهی که در بیمارستان اردستان اتفاق افتاده است یکی از موارد نادر پزشکی است که متأسفانه رسانه‌ای شد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدحسین مقامی اظهار کرد: این بیمار قبل از این اتفاق دو بار به دلیل پارگی روده و رعایت نکردن توصیه‌های پزشکی عمل جراحی داشت که متأسفانه در عمل سوم با توجه به رعایت نکردن توصیه‌های پزشکی دچار درد در ناحیه شکم می‌شود و به بیمارستان مراجعه می‌کند.

وی بابیان اینکه اشتباه رخ داده یکی از موارد نادر پزشکی بود که تاکنون در این بیمارستان اتفاق نیفتاده بود، افزود: بعد از اینکه عکس از ناحیه شکم بیمار گرفته می‌شود همکاران متوجه جسم خارجی (پنس) در داخل شکم بیمار می‌شوند.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان، ادامه داد: بدون هیچ فوت وقتی مقدمات عمل جراحی سوم انجام می‌شود و عمل جراحی و عملیات بیرون آوردن پنس توسط پزشک جراح که این بیمار را عمل کرد انجام می‌شود.

مقامی گفت: این اشتباه پزشکی در بیمارستان‌های دیگر کشور هم رخ می‌دهد، اما در بیمارستان‌های دیگر رسانه‌ای نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه اتفاقی که در بیمارستان اردستان افتاده نه تخلف بود نه قصور، افزود: اتفاقی که در بیمارستان اردستان رخ داد یک کوتاهی بوده است. کاری که باید در اتاق عمل انجام می‌شد این بود که قبل و بعد عمل سِت پزشکی باید شمارش می‌شد.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان مبنی بر اینکه پنس داخل شکم بیمار آیا باعث ضربه زدن به ناحیه داخل شکم بیمار هم شده است، افزود: باید توجه داشته باشیم که این‌گونه اتفاقات هیچ آسیبی به بیمار نمی‌رساند. متأسفانه خبر‌هایی که به اشتباه درباره این موضوع انتشار پیدا کرد یک دروغ رسانه‌ای بود. البته بابت این اتفاق از مردم عذرخواهی می‌کنیم.

مقامی افزود: این اطمینان را به مردم اردستان می‌دهیم که دیگر شاهد این‌گونه اتفاقات نباشند. 

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین