کد خبر: ۵۰۵۸۴
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۸۵ - ۲۰:۴۶

بدقولی توتال در فاز دوم پارس جنوبی

آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش رویترز، او در یک کنفرانس تحلیلی که برای بررسی فعالیت‌های این شرکت برگزار شده بود گفت روشن است که آنچه در فضای بین‌المللی اتفاق می‌افتد تأثیر بسیاری بر این پروژه دارد حتی اگر ما این فشارها را نادیده بگیریم. 

دو شرکت عمده توتال و پتروناس مالزی به طور مشترک در حال فعالیت در فاز دوم میدان عظیم گازی پارس جنوبی هستند. 

پیش از این نمایندگان توتال در ایران اعلام کرده بودند که در اوایل سال 2010 تولید ال.ان.جی با ظرفیت 10 میلیون تن در سال آغاز خواهد شد. 

ایران دومین دارنده ذخایر گاز جهان پس از روسیه است و ذخیره میدان گازی پارس جنوبی 14 تریلیون مترمکعب گاز برآورده شده که 8 درصد ذخایر گاز شناخته شده جهان و 50 درصد ذخایر گاز ایران است. این میدان گازی بین ایران و قطر مشترک است. 

فعالیت برای بهره‌برداری از میدان گازی پارس جنوبی در ایران از سال 73 آغاز شده و تا کنون بیش از 20 میلیارد دلار در آن سرمایه‌گذاری شده است. 

این منطقه انرژی دارای 22 فاز است که فاز اول آن در سال 76 به شرکت ایرانی پتروپارس واگذار شد و در سال 83 به بهره‌برداری رسید. 
در فازهای 2 و 3 شرکت‌های توتال فرانسه، گازپروم روسیه و پتروناس مالزی شرکت داشتند.
شرکت توتال در حالی سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفت و گاز ایران را آغاز کرد که شرکت آمریکایی کونکو در اسفند 73 به دلیل تحریم آمریکا علیه ایران مجبور شد از این قرارداد چشم بپوشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین