کد خبر: ۵۰۶۳۲۰
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱

لکه نفتی سواحل ژاپن مربوط به سانچی است؟

سخنگوی شرکت ملی نفتکش ایران گفت: بعید به نظر می‌رسد که آلودگی نفتی مشاهده شده در سواحل ژاپن مربوط به کشتی سانحه دیده سانچی باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نقل از شرکت ملی نفتکش، كاپیتان محسن بهرامی در خصوص خبر منتشر شده توسط خبرگزاری رویترز مبنی بر احتمال رسیدن لكه نفتی كشتی سانچی به سواحل ژاپن گفت: با توجه به بعد مسافت و فاصله محل حادثه كشتی سانچی با سواحل ژاپن و همچنین پاكسازی منطقه توسط كشتی‌های چینی بعید به نظر می‌رسد كه آلودگی نفتی مشاهده شده در سواحل ژاپن مربوط به كشتی سانچی باشد.

وی با بیان اینكه محل حادثه و اطراف آن به منظور پاكسازی و جلوگیری از گسترش و سرایت مواد نفتی توسط كشتی‌های چینی محصور شده است، اضافه كرد: هنوز شواهدی مبنی بر اینكه آلودگی نفتی مشاهده شده در سواحل ژاپن مربوط به كشتی سانچی باشد، وجود ندارد. البته ژاپن نیز با تشكیل كمیته‌ای در حال بررسی و آزمایش گلوله‌های نفتی مشاهده شده در سواحل این كشور به‌منظور تشخیص و شناسایی منبع این آلودگی است.

این مقام مسوول در شركت ملی نفتكش ایران در عین حال در خصوص برخی اخبار منتشره درباره آلودگی ناشی از‌ سانحه کشتی سانچی نیز تصریح كرد: با توجه به از بین رفتن بخش عمده محموله كشتی سانچی در اثر آتش سوزی، اخباری كه بعضا در مورد وسعت و شدت آلودگی ایجاد شده در اثر سانحه و غرق شدن این كشتی منتشر می‌شود، صحت ندارد.

بنا به این گزارش، كشتی نفتكش سانچی ١٦ دی ماه امسال در حالی كه حامل ١١١هزار تن میعانات گازی به مقصد كره جنوبی بود در اثر برخورد یك كشتی فله بر چینی با آن دچار سانحه شد و آتش گرفت. در اثر این سانحه ٣٢ سرنشین و دریانورد این كشتی به شهادت رسیدند.

خبرانلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین