کد خبر: ۵۰۶۴۱۹
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴

جهانگیری:رهبری گفتند مساله مالی از خاتمی نشنیدم

معاون اول رییس‌جمهور گفت: با وجود همه چالش‌ها و مشکلات موجود اگر با مردم گفتگوی صریح و صادقانه داشته باشیم و مشارکت آنان را در عرصه‌های مختلف جلب کنیم می‌توانیم بر همه مشکلات غلبه کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
اسحاق جهانگیری عصر امروز در جلسه شورای اداری استان یزد با بیان اینکه انقلاب اسلامی صرفاً یک میراث سیاسی نبود بلکه سرفصل جدیدی برای زندگی مردم ایران در پایان قرن بیستم و آغاز قرن بیست و یکم بود گفت: ما در انقلاب وعده زندگی بهتر را به مردم دادیم و باید وضع و شرایط انقلاب و دوران پیش از آن را برای نسل جوان بازآفرینی و بازخوانی کنیم.

اهم اظهارات جهانگیری به شرح زیر است:

*بازخوانی تجربه انقلاب برای توسعه کشور مفید است. این بازخوانی و نگریستن به مسائل فرصت های جدیدی برای کشور بوجود می آورد. تاریخ انقلاب به ما می گوید راه غلبه بر مشکلات گفتگوی صریح و صادقانه با مردم است.بازخوانی تجربه انقلاب در سی و نهمین سالگرد استقلال ایران نشان می دهد اگر میان مردم و مدیریت کشور اعتماد ایجاد شود و میان مدیران و مسئولان اصطکاک ایجاد نشود و نیروی موجود در اختیار در جهت حل مشکلات قرار گیرد ظرفیت ایران بسیار بیشتر از مشکلات پیش روی است.

*ایران از نظر قومیت و ادیان کشوری استثنایی است. حتما باید به اقوام کشور توجه کنیم وگرنه اشتباه رفته ایم و اگر در این خصوص کوتاهی کرده ایم باید آسیب شناسی کنیم. اهل سنت بخش مهمی از مردم کشور هستند و همانطور که رهبر معظم انقلاب در پیام خود به مولوی عبدالحمید تصریح کردند نمی توان پذیرفت که تبعیض در حق اهل سنت روا باشد.

* نجابت تمام را ازحجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی در جریان بحران و اعتراضات اخیر مشاهده کردیم که با وجود آنکه خیلی ها که مدعی حمایت از نظام هستند حاضر نشدند یک کلمه حرف بزنند اما حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی سینه سپر کرد و از نظام و رهبری دفاع کرد و به همین دلیل مورد تهاجم دشمنان خارج از کشور قرار گرفت.

* یکی از دیدارهای خود با مقام معظم رهبری درباره حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی صحبت کردم. رهبر معظم انقلاب درباره حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی فرمودند که ایشان انسان نجیب و روحانی پاکیزه ای است و من هیچ مسئله اخلاقی و مالی از وی نشنیده ام.من معتقدم که با تدبیر رهبر معظم انقلاب حتما این سرمایه در اختیار نظام قرار خواهد گرفت.

*ما برای برون رفت از مشکلات راهکارهای روشن داریم و باید با انسجام و وحدت بر همه مشکلات غلبه کنیم و اگر انسجام و وحدت داشته باشیم هیچ مشکلی نیست که نتوانیم از آن عبور کنیم.شخصی که به تعبیر خود آمریکایی ها تعادل ندارد و باید به مراکز درمانی مراجعه کند هر روز علیه ملت ایران اقدامی انجام می دهد. ما باید علاوه بر مشکلات خود مسائل منطقه را نیز حل کنیم و نباید نسبت به سرنوشت مردم مسلمان منطقه بی تفاوت باشیم. البته در مبارزه با گروه تروریستی داعش نیز همین اتفاق افتاد و سپاه در برابر داعش درخشید و سردار سلیمانی عزیز بعنوان سرداری افتخار آفرین در این زمینه خوش درخشید که باید از این فرصت ها به خوبی بهره برداری کنیم چرا که هر جا که از فرصت ها استفاده نکردیم همان فرصت ها به تهدید تبدیل شد.

* جریانات سیاسی، قوای سه گانه و همه نهادها باید با هم حرف بزنند و اگر همه در کنار یکدیگر باشیم حتما از مشکلات پیش رو عبور خواهیم کرد.

منبع: خبرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین