کد خبر: ۵۰۶۴۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۹

راه آهن آستارا - آستارا فروردین 97 افتتاح می شود

مدیرکل امور بین الملل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: بزودی قطار باری آزمایشی از سن پترزبورگ روسیه وارد بارانداز آستارای ایران شده و در فروردین ماه سال آینده، خط ریلی آستارا - آستارا به صورت رسمی با حضور مسئولان کشورمان و جمهوری آذربایجان افتتاح می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
عباس نظری غروب شنبه در نشست مشترک مسئولان راه آهن و مرزبانان ایران و جمهوری آذربایجان در هتل اسپیناس آستارا افزود: مطابق تفاهم نامه امضا شده بین مرزبانان ایران و جمهوری آذربایجان در این جلسه، مانعی برای ورود قطار آزمایشی به خاک ایران وجود ندارد و بار قطار، ورقه های ام دی اف خواهد بود و مسئولان راه آهن ایران و جمهوری آذربایجان، ریل و حرکت قطار را به صورت فنی ارزیابی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه خط آهن آستارا-آستارا علاوه بر بخش تجاری در بخش مسافری نیز فعال می شود، اظهار کرد: در این رابطه مذاکرات مقدماتی با مسئولان راه آهن های جمهوری آذربایجان و روسیه انجام شده و در آینده قطار مسافری از آستارا تا مسکو فعال خواهد شد.

نظری ادامه داد: کشورهای منطقه بر اهمیت این طرح واقف هستند و روسیه و جمهوری آذربایجان بر تکمیل آن تاکید دارند و با تکمیل این طرح، آستارا به عنوان نخستین شهر ایران از حمل و نقل ترکیبی زمینی، دریایی و ریلی بهره‌مند می شود.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
0
انزلی استارا کی؟
تهران انزلی کی ؟
دست مریزاد به دولت روحانی .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
0
در گیلان بعداز گفتن چه خبر .
این خبر را با خوشحالی در ده فجر می شنوی .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین