کد خبر: ۵۰۶۷۴
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۸۵ - ۲۰:۲۹
پنتاگون ادعا کرد:

آزمایش موشکی ایران تقلبی است

آفتاب‌‌نیوز : روز 27 اوت (دو هفته پیش) تلویزیون ایران فیلمی از آزمایش یک موشک زیردریایی پخش کرد که توسط سایر شبکه‌های خبری از جمله سی‌ان‌ان و فاکس نیوز در سراسر جهان منتشر شد. 

روزنامه لس‌آنجلس تایمز، در گزارشی هدفمند ادعا کرده است که هدف از انجام این آزمایش احتمالاً مرعوب کردن همسایگان ایران در خلیج فارس بوده است. از جمله عربستان و کویت که از متحدان آمریکا در منطقه و از بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان هستند.
 
مقامات آمریکایی همچنین ادعا کرده‌اند که نتوانسته‌اند مدرکی پیدا کنند که نشان دهند ایرانی‌ها این مانور را انجام داده‌اند. اما می‌گویند، قطعاً نوار منتشر شده مربوط به آزمایش این موشک زیردریایی در آب‌های خلیج فارس نیست.
به گزارش لس‌آنجلس تایمز، فرماندهان نظامی آمریکا از پخش این نوار تقلبی شگفت‌زده شده‌اند. آنها می‌گویند، ایران آنقدر سلاح‌های پیشرفته در اختیار دارد که لازم نیست به یک بلوف نظامی متوسل شود. 

آنها می‌گویند، که ایران تعدادی زیردریایی از همان نوع که در نوار نشان داده شده، از روسیه خریداری کرده‌اند به نوشته این گزارش، رشد نیروی دریایی ایران غیرقابل انکار است ولی این نوار واقعی نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین