کد خبر: ۵۰۶۷۵۳
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴

اولین واکنش IOC به پرونده پزشک متجاوز آمریکایی

کمیته‌ بین‌المللی المپیک در جلسه هیات اجرایی از اتفاقات ژیمناستیک آمریکا ابراز ناراحتی شدید کرد و اعلام کرد که در بازی‌های المپیک زمستانی امسال ورزشکاران تحت نظارت و حمایت خواهند بود. IOC هیچ مسوولیتی در اتفاق فدراسیون ژیمناستیک ‌آمریکا نپذیرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
کمیته‌ بین‌المللی المپیک در اولین واکنش به رسوایی‌های مربوط به آزار جنسی دکتر تیم المپیک ژیمناستیک آمریکا، ابراز ناراحتی کرد و شجاعت ورزشکاران را تحسین کرد. این کمیته‌ هم‌چنین از ایده سرمایه‌گذاری کمیته‌ المپیک آمریکا برای قربانیان این پرونده حمایت کرد.

اولین واکنش IOC به پرونده پزشک متجاوز آمریکایی

IOC هم‌چنین از کمیته‌ المپیک آمریکا خواست تا برای جلوگیری از مشکلات این چنینی با کمیته‌ جلوگیری از سوء استفاده در ورزش همکاری کند.

به‌ گزارش ‌سایت Inside the games،  توماس باخ، رییس IOC اعلام کرد که این کمیته‌ هیچ مسوولیتی در قبال حضور لری نسار در بازی‌های المپیک مختلف ندارد، زیرا IOC اعضای تیم المپیک آمریکا را انتخاب نمی‌کند و این مسوولیت بر عهده کمیته المپیک کشور مذکور است.

کمیته‌ بین‌المللی المپیک متعهد شد که در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ که هفته‌ آینده آغاز می‌شود از ورزشکاران حفاظت و حمایت کند تا مشکلی برای آن‌ها ایجاد نشود.

لری نسار، پزشک تیم ژیمناستیک آمریکا به دلیل سوء استفاده جنسی از حدود ۲۵۰ زن ژیمناست به ۴۰ تا ۱۷۵ سال زندان محکوم شد. در پی این اتفاق تمام اعضای هیات مدیره فدراسیون ژیمناستیک آمریکا و رییس دانشگاه ایالتی میشیگان استعفا دادند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین