کد خبر: ۵۰۶۷۹۲
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹

تاخیر در تسویه شاپرک منتفی است؟

با وجود برخی اعلام‌ها مبنی بر توافق مجلس و بانک مرکزی برای منتفی شدن تاخیر در تسویه تراکنش‌های بانکی، فعلا اعلام رسمی از سوی بانک مرکزی در این رابطه وجود ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
حدود یک هفته پیش بانک مرکزی از ابلاغ بخشنامه‌ای برای تغییراتی در زمان تسویه تراکنش‌ها در سامانه‌های بین بانکی خبر داد و طی آن تسویه در تراکنش‌های کارتی شاپرک به ۲۴ ساعت افزایش یافت. همچنین قرار بود تا دستور پرداخت در سامانه‌های "پایا" و "ساتنا" نیز تغییر کند.

به طوری که انتقالات سامانه پایا برای تسویه تراکنش‌های کارتی شاپرک مربوط به روز قبل فقط یک بار در روز و در سیکل ساعت ۳:۴۵ بامداد پردازش و برای بانک‌های پذیرنده ارسال شود. همچنین ریزتراکنش‌های پایانه‌های فروش شاپرک در ساعت پنج بامداد در اختیار بانک‌های پذیرنده قرار گیرد.

بعد از اجرای این بخشنامه واکنش‌های متفاوتی از سوی برخی مشاغل به ویژه جایگاه‌داران سوخت و حتی نمایندگان درباره تاخیر در تسویه تراکنش مجلس مطرح شد، هر چند که بانک مرکزی اعلام کرد که تسویه وجوه در کمتر از ۲۴ ساعت انجام شده و مشکلاتی را ایجاد نمی‌کند، در عین حال که در مدت اجرا کاهشی در تعداد تراکنش‌ها وجود نداشته است اما امروز (دوشنبه) رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت اعلام کرده که مشکل تاخیر بانک‌ها در واریز مبالغ تراکنش کارتخوان‌ها حل شده است.

پورابراهیمی، گفته که در راستای حل مشکلات مردم درباره تاخیر در واریز وجوه با استفاده از تراکنش با دستگاه کارتخوان پیگیری‌هایی انجام شده و با توجه به مذاکراتی که با بانک مرکزی صورت گرفته، بحث تاخیر در واریز وجوه با استفاده از تراکنش با دستگاه‌های کارتخوان فروشگاهی منتفی شده است.

گرچه این اظهارات نشان از اعمال تغییراتی در سیاست بانک مرکزی دارد، ولی تاکنون پیگیری‌ها از این بانک با توضیحی همراه نبوده و مشخص نیست که آیا توافقی شکل گرفته و یا قرار است بخشی از این بخشنامه تغییر کند یا خیر؟
میزان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین