کد خبر: ۵۰۶۸۱۴
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰

سردار سلامی: به جرأت می‌گویم موشک بالستیکی داریم که آمریکا هم ندارد/هیچ جنگ نظامی با ایران نخواهد شد

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه تمامی راهکارهای نظامی دشمن کاملا مسدود شده است، گفت: ما در همه عرصه های نبرد نظامی دشمن را مسدود کرده ایم و امروز در انتخاب راهکارهای نظامی برای غلبه برمنافع حیاتی دشمن، دست برتر را داریم.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی عصر دوشنبه در نشست هماهنگی برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان این که انقلاب اسلامی از درک و تصور ما خارج است زیرا یک ترکیبی از اعجاز و اعجاب بود، ادامه داد: اگر کسی تسلط بر دنیا را توسط شوروی و آمریکا در دوران جنگ سرد مطالعه کرده باشد درک عظمت انقلاب اسلامی که چگونه توانسته سلطه یک نظام دوقطبی را بشکند و افقی روشن را فراروی همه ملت ها و جهان قرار دهد، واقعا شگفت زده و متعجب خواهد شد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: نصرت و امداد خداوندی بود که توجیه گرحقیقی این واقعیت عظما است وهمه می دانیم این40 سال دشمن بدون انقطاع یعنی شبانه روز و در رفتارش چگونه با ما در همه ابعاد دست و پنجه نرم کرده است و ازتمامی ظرفیت های ممکن خود به کار گرفته تا دوباره به سرنوشت کشور ما برگردد.

سردارسلامی افزود: برای اینکه شکستی که آمریکا از سقوط شاه خورد، این شکست واقعا در طول تاریخ حیات سیاسی آمریکا تکرار ناشدنی و غیرقابل ترمیم و جبران است و همه ابزارها را به کار برد تا بتواند آن را به حالت قبل بازگرداند.

جانشین فرمانده سپاه اضافه کرد: من معتقدم خداوند در همه صحنه های سختی، ما را با این دشمنان بزرگ مواجه کرد تا قدرتمند شویم و حقیقت این است که خداوند در قرآن نیز این مواجهه نابرابر را زمینه تجلی طلوع ایمان می داند و مثال هایی که از این بابت می زند از همین جهت است.

سردار سلامی تصریح کرد: دشمن واقعا همه ظرفیت های خود را به کار گرفته و ما هم می توانیم متناسب با این ظرفیت ها ظرفیت سازی کنیم و به فضل الهی امروز من قاطعانه و بدون هیچ اغراقی، صادقانه، واقع بینانه و منصفانه اعلام می کنم که تمام راهکارهای نظامی دشمن را کاملا مسدود کرده ایم و در همه عرصه های نبرد نظامی برتر بوده و امروز در انتخاب راهکارهای نظامی برای غلبه بر منافع حیاتی دشمن دست برتر را داریم اما قطعا این پایان ماجرا نخواهد بود.

جانشین فرمانده سپاه بیان داشت: رویکردی که امروز دشمن ما درباره انقلاب و مردم دارد این است که این افتخارات به دست آمده که ترکیبی از مفاهیمی مثل عزت، اعتقاد، اعتدال، سیطره و پیشرفت بوده است را نفی کند.

سردارسلامی افزود: من این را گفته ام که امروز ما موشکی را می توانیم پرتاب کنیم که شناورهای متحرک را با دقت 100 مورد اصابت قرار دهد آنهم نه موشک کروز، بلکه بالستیک که با قدرت 8 برابر سرعت صوت وارد زمین می شود پس این موارد زمانی ایجاد شده که تمامی دروازه های علم و فناوری روی ما بسته است و من به جرات می گویم که این فناوری نه در آمریکا وجود دارد نه در روسیه و فقط متعلق به ایران است.

وی عنوان کرد: روسیه موشکی به نام اسکندر دارد که موشکی بسیار دقیق است اما برای هدف های ثابت. فرزندان ملت چنین کاری کرده اند و موشک های با دقت بالا ساخته اند.

سردار سلامی گفت: شرکت مپنا با ساخت کمپرسور و توربین ها جزو 6 کمپانی برتر عالم در ساخت موتورهای توربینی وکمپرسورهاست که حتی موتور هواپیما می سازد که شرکت لوفتانزا طرف قرارداد آن است. دشمن تلاش می کند که این افتخارات را پنهان کند و جامعه ما را با دو مفهوم بی اعتمادی و ناامیدی به شکست بکشاند.

جانشین فرمانده سپاه تصریح کرد: راهبرد اصلی دشمن از الگوانداختن نظام است زیرا این نظام الگویی موفقی از نظام مردم سالاری دینی است که در عین حالی که با قدرت های بزرگ می جنگند، می تواند پیشرفت کند، آسیب هم نبیند و در عین پیشرفت و آسیب ندیدن با قدرت های بزرگ هم بجنگند البته مشکلاتی در کشور ما وجود دارد که بزرگتر از مشکلاتی نیست که در کشورهای دیگر است یعنی هرگز مشکلات معیشتی مردم ما بزرگتر از مشکلات معیشتی مردم آمریکا نیست.

وی بیان داشت: دشمنان در عین حال در پشت یک عملیات رسانه ای ویرانگر این موفقیت ها را وارونه نشان می دهند ولی البته خودمان هم در این زمینه نقش داریم.

سلامی اطمینان خاطر داد که جنگ نظامی بین ایران و هیچ کشوری نخواهد بود و گفت: اگر آنها وارد جنگ شوند قطعا شکست خواهند خورد. ما صدای آنها را پشت بیسیم ها می شنویم و می دانیم چه می گویند ولی باید جوان ها را دریافت و با توطئه ها و نقشه های دشمن آشنا کرد در عین حال مشکلاتی کنونی ما بزرگتر از توانایی های ما نیست و می توانیم مشکلات را حل کنیم.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین