کد خبر: ۵۰۶۸۵۴
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰

افرادی مانند چمران و حدادعادل خودشان کنار بروند نه اینکه با طغیان درون جناحی برکنار شوند

عباس سلیمی‌نمین معتقد است: به طور کلی نیاز به یک تحول در ارتباط با واردکردن نیروهای جدید و چهره‌های نو به عرصه سیاست داریم.
آفتاب‌‌نیوز :
عباس سلیمی نمین درباره درخواست طلایی برای کناره گیری حدادعادل، چمران و سروری از عرصه سیاست گفت: قطعا آقای حدادعادل بایستی حرمتش حفظ شود. او به عنوان یک شخصیت مجرب، نباید کسی به او بگوید که بروید کنار؛ باید خود این آقایان به گونه ای عمل کنند که این شرایط رخ بدهد. یا به گونه ای با این آقایان سخن گفته شود که خودشان، حرمت خودشان را حفظ کنند. نباید اینگونه وارد فضای طغیان بشویم و بگویم از این به بعد، آقایان بروند کنار؛ در این حالت یعنی جایگاه مشورتی هم نداشته باشند و حتی به عنوان پیشکسوت هم تلقی نشوند و این خود نوعی افراط و تفریط است. داریم خطا می کنیم، چون جایگاه ها را به نیروهای نسل جوان، واگذار نمی کنیم؛ خطای بعدی این است که این کار را با طغیان انجام دهیم.

اهم اظهارات سلیمی نمین به شرح زیر است:

* برخی آقایان از پست ها و جایگاه هایی که در اختیار دارند، حاضر نیستند آنها را به نسل بعد از خود بسپارند و خودشان در موقعیت مشاور قرار بگیرند. وقتی نیرویی را تربیت کنید و خودتان زمینه رشد او را فراهم کنید، او هم مدیون شما خواهد بود و هم حرف شنوی خواهد داشت.

*آقای هاشمی سال 84 نیز حاضر نشد جایگاه نامزدی ریاست جمهوری را نه به نیروهای اصلاح طلب بسپارد و نه اصولگرا. در صورتی که در انتخابات سال 1384، هم نیروهای اصلاح طلب جوان و هم نیروهای اصولگرای جوان برای انتخابات ثبت نام کرده بودند. این یک شرایطی را به وجود آورد که انتخابات از دست خارج شد و آقای احمدی نژادی آمد بالا که به هیچ وجه جریانی بر مواضعش تأمل نکرده بود؛ وقتی بازی به هم ریخت، آقای احمدی نژاد از فرصت استفاده کرد و خودش را بالا کشید.

منبع: نامه‌نیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین