کد خبر: ۵۰۶۸۸۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
هفتمین روز تداوم آلودگی هوا در پایتخت

آلودگی هوای تهران از «مرز خطر» هم گذاشت+نقشه

دستگاه‌های سنجش آلاینده‌ها نشان می‌دهد که کیفیت هوای پایتخت در هفتمین روز تداوم آلودگی هوا در شرایط ناسالم برای همه افراد قرار گرفت و حتی ساکنان برخی از مناطق تهران در شرایط "خطر" قرار دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
دستگاه‌های سنجش آلاینده‌های سطح تهران نشان می‌دهد که کیفیت هوای استان تهران صبح امروز سه‌شنبه (هفدهم بهمن ماه) با نمایش عدد ۱۷۷ در وضعیت ناسالم برای همه افراد قرار گرفته است و بیماران قلبی، کودکان، زنان باردار و افراد میانسال به هیچ عنوان نباید در سطح شهر و مراکز پر ترافیک تردد داشته باشند.

به گزارش آفتاب‌‌نیوز، در این میان اعداد شاخص‌های آلایندگی چهار منطقه استان تهران از وضعیت ناسالم برای همه افراد نیز فراتر رفته و "مرز خطر" را هم پشت سر گذاشته است.

عدد شاخص‌های ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در مناطق نارمک، دانشگاه شریف، شهرری و منطقه ۶ از شاخص خطر ۲۰۰ نیز عبور کرده و در چنین شرایطی باید تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شود.

کیفیت هوای پایتخت که در یک هفته گذشته به صورت مستمر آلوده بوده است امروز به شرایط ناسالم برای همه افراد رسید و حتی ساکنان برخی از مناطق تهران در شرایط خطر قرار دارند.

این افزایش آلودگی هوای تهران در حالی صورت گرفته که بنابر مصوبه کمیته اضطرار، مدارس استان تهران طی روز گذشته (دوشنبه شانزدهم بهمن ماه) تعطیل بوده و برخی اقدامات همانند اجرای طرح زوج و فرد و برخورد با خودرو‌های دودزا انجام گرفته است.

آلودگی هوای تهران از «مرز خطر» هم گذاشت +نقشه
 

تمهیدات و اقدامات دستگاه‌های ذیربط استان تهران در دو روز گذشته هیچ تاثیری در کاهش آلودگی هوا نداشته و مردم همچنان باید منتظر باد و باران باشند.

عدد شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون روز یکشنبه پانزدهم بهمن ماه به ۱۴۴ رسید و عدد شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در روز دوشنبه شانزدهم بهمن ماه به ۱۵۴ رسید و این روند امروز هم به صورت نسبی رشد یافته است.

کیفیت هوای استان تهران از ابتدای بهمن ماه فقط پنج روز و آن هم به دلیل ناپایداری‌های جوی، سالم بوده و مردم استان تهران ۱۲ روز را در هوای آلوده تنفس کرده‌اند.

در حال حاضر نارمک (منطقه چهار) با شاخص ۲۱۷ آلوده‌ترین و اقدسیه (منطقه یک) با شاخص ۱۳۳ سالم‌ترین منطقه تهران محسوب می‌شوند؛ عدد شاخص‌های ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شهر تهران به‌ترتیب ناسالم بودن به شرح ذیل است:

نارمک (منطقه چهار): ۲۱۷

دانشگاه شریف: ۲۰۵

شهرری (منطقه ۲۰): ۲۰۵

منطقه ۶: ۲۰۴

منطقه هفت: ۱۹۲

شادآباد (منطقه ۱۸): ۱۹۰

منطقه ۲۱: ۱۸۲

منطقه ۱۰: ۱۸۳

منطقه ۱۱: ۱۶۹

پیروزی (منطقه ۱۳): ۱۷۷

گلبرگ (منطقه هشت): ۱۵۸

پونک (منطقه پنج): ۱۷۱

سعادت آباد (منطقه دو): ۱۳۴

منطقه ۲۲: ۱۳۰

اقدسیه (منطقه یک): ۱۳۳

بنابر تمهیدات اندیشیده شده از سوی مسئولان اگر شاخص عددی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون بین ۵۰ تا ۱۰۰ باشند شرایط کیفیت هوا سالم است و شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس نیز به میانگین عددی ۱۰۰ تا ۱۵۰ تعلق می‌گیرد، اما اگر اعداد از ۱۵۰ تا ۲۰۰ قرار گیرند به این شرایط کیفیت هوا وضعیت قرمز یا شرایط اضطرار گفته می‌شود و کیفیت هوا در این میانگین برای همه افراد ناسالم خواهد بود.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
0
دست مدیران درد نکنه . یعنی مسئولین هیچ فکری نمیتونن برای این معضل چندین ساله بکنند؟؟؟
یوسف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
0
مهم نیست وضعیت هوا و سلامت .مهم اینه که ما بتونیم پراید و پژو تولید کنیم .حالا کنار این سودی که هست ........
یوسف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
0
مهم نیست وضعیت هوا و سلامت .مهم اینه که ما بتونیم پراید و پژو تولید کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
یک اژانس از چارتر کردن مکرر تعطیلات عید تولید کنندگان بنزین داخلی می گوید .
ولخرجترین مسافران ایام سال نو پالایشگاه چی ها هستند . کارکنان انها در حد مدیران نجومی هستند .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین