کد خبر: ۵۰۷۱۳
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۸۵ - ۱۵:۲۸

دلایل توقیف نشریه ملی‌ مذهبی‌ها

آفتاب‌‌نیوز : «علیرضا کرمانی» دبیر تحریریه ماهنامه «نامه» در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب در این رابطه توضیح داد:«حکم توقیف نامه هفته گذشته از سوی هیات نظارت صادر شد و از کانال های غیر رسمی ما هم از این موضوع مطلع شدیم و با وجود اینکه تا امروز سکوت کردیم و از رسانه ای شدن آن خود داری کردیم تا توضیحات خود را به اعضای هیات نظارت ارائه دهیم، اما امروز مدیر کل مطبوعات داخلی رسما اعلام کرد که ماهنامه توقیف شده است».

وی با اشاره به اتهام این نشریه در یکی از اشعار مندرج در ویِژه نامه نوروزی نامه گفت:«ما شعری از خانم سیمین بهبهانی چاپ کردیم که از یکی از کتاب های ایشان  با عنوان بهارانه تر که با مجوز وزارت ارشاد در سال 84 چاپ شده بود انتخاب شد. که نه تنها ما نه هیچ یک از شعرا یا خوانندگانمان از این شعر برداشت توهین آمیز نداشتند».

کرمانی ماهنامه نامه را نشریه ای تئوریک و تحلیلی خواند و تاکید کرد:«با توجه به ساختار تحلیلی و روند کلی حاکم بر نشریه ما نه نیازی به اهانت در قالب شعر داشتیم و نه اساسا روند و عملکرد ما تا کنون در راستای اهانت به افراد و مسئولان شکل گرفته بود».

توقیف نشریه «نامه» همزمان با توقیف روزنامه «شرق» صورت می گیرد و همین همزمانی تحلیلهایی را در مورد ستاندن تریبونهای طیف مهمی از اصلاح طلبان و اپوزیسیون قانونی بوجود آورده است.

همچنین، بنابر اعلام هیات نظارت بر مطبوعات،مجوز نشريات «حافظ » و «خاطره» به استناد تبصره‌ي ‌‌١١ قانون مطبوعات لغو شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین