کد خبر: ۵۰۷۱۷۹
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱

سیدعلی خمینی: امروز نارضایتی وجود دارد

یادگار امام خمینی(ره) تاکید کرد: خداوند به مسئولان اجازه هر کاری را نداده که از بیت‌المال برای داشتن زندگی مرفه برای خود استفاده کنند و یا زیر یوغ استکبار بروند و عزت مردم را لگدمال کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید علی خمینی ظهر امروز در دیدار جمعی از اصحاب رسانه استان قم که در بیت تاریخی امام خمینی(ره) در قم برگزار شد، با بیان اینکه امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی تغییر نگاه‌ها و ارزش‌ها را رقم زد، اظهار داشت: انجام کار فرهنگی مهم‌ترین کاری بود که پیامبران و رهروان آن‌ها انجام داده‌اند.

وی کار اصلی پیامبران را تنبه دانست و افزود: تنبیه با تنبه تفاوت دارد و اگر تنبیهی هم پیامبران انجام می‌دادند، غایتش تنبه بود، چراکه انسان موجودی قابل تربیت است.

یادگار امام خمینی(ره) بزرگ‌ترین کار پیامبر اکرم(ص) را تربیت امیرالمؤمنین(ع) دانست و گفت: زمانی که ارزش جامعه بر چیزی استوار باشد دیگر توصیه‌ها در این حیطه معنا نداشته و اثرگذاری لازم را نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام‌ خمینی بیان کرد: اصلاحی که رژیم پهلوی پیش از سقوط در پیش‌گرفته بود دیگر فایده‌ای نداشت چراکه ارزش‌های غالب جامعه با اصلاحاتی که رژیم در پی انجام آن بود تفاوت داشت و همین امر نیز سبب نابودی رژیم شاه شد.

وی با تأکید بر انجام رسالت خبری از سوی خبرنگاران ابراز کرد: یک خبرنگار قبل از آنکه وظیفه حرفه‌ای خود را انجام دهد باید بداند که یک مسلمان است، و رضای خداوند بر هر چیز و هرکسی ارجحیت دارد.

یادگار امام راحل مهم‌ترین کار پیامبران را کار فرهنگی دانست و گفت: امروز مهم‌ترین اقدامات نیز باید در عرصه فرهنگی اتفاق بیفتد چراکه نباید حکومت مادی در جامعه حاکم شود و با حاکم شدن نگاه مادی دیگر حکومت دینی بی‌معنا می‌شود.

وی شرایط اقتصادی فعلی را به‌مراتب بهتر از دهه 60 دانست و ابراز کرد: باید برای نسل جدید شرایط اقتصادی دهه 60 تبیین شود، تا بدانند که شرایط فعلی کشور با اقتصادی جنگ‌زده و کپنی بسیار متفاوت است.

یادگار امام راحل عنوان کرد: امروز با وجود پیشرفت‌هایی که صورت گرفته اما نارضایتی وجود دارد، دلیل این مسائل را می‌توان در احساس نداشتن دانست، چراکه این احساس نداشتن است که سبب نارضایتی در جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ خمینی ریشه نارضایتی‌ها را تنها مشکلات اقتصادی ندانست و تأکید کرد: اقتصاد و آزادی در رضایتمندی مردم جامعه بسیار مؤثر هستند، اما علت تامه نبوده و ریشه نارضایتی‌ها را باید در فرهنگ و نوع نگاه انسان‌ها به دنیا دانست.

وی با تأکید بر اینکه مردم از اسلام برنگشته‌اند بلکه از مسئول ناکارآمد برگشته‌اند، گفت: رمز ماندگاری ما، گرایش به شرق و غرب نیست بلکه باید به ارزش‌ها و اعتقادات اسلامی بازگشت و به آن‌ها عمل کرد.

یادگار امام خمینی(ره) ادامه داد: خداوند به مسئولان اجازه هر کاری را نداده که از بیت‌المال برای داشتن زندگی مرفه برای خود استفاده کنند و یا زیر یوغ استکبار بروند و عزت مردم را لگدمال کنند.

حجت‌الاسلام‌ خمینی با تأکید بر کسب رضایت الهی در همه امور خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) نیز همواره در پی کسب رضایت الهی بودند و همین امر سبب شد که ایشان در دوره عسرت و عزت هیچ تفاوتی نکند، امروز نیز مسئولان نظام اسلامی باید تنها به فکر جلب رضایت خداوند و حل مشکل مردم باشند.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین