کد خبر: ۵۰۷۲۳
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۸۵ - ۲۲:۳۰

استقبال سرد مردم لبنان از تونی بلر

آفتاب‌‌نیوز :  همچنین خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد که حدود 5000 نفر از مردم خشمگین با در دست داشتن پرچم لبنان و عکس‌هایی از کشته‌شدگان جنگ اخیر از بلر خواستند که بیروت را ترک کند. 

آنها فریاد می‌زدند: «آمریکا بزرگ‌ترین شیطان و بلر سگ شیطان است». تظاهرکنندگان همچنین بلر را «قاتل» و «جنایتکار جنگی» خواندند. 

بیشتر خیابان‌های مرکز بیروت امروز مسدود شده بود و حدود دو هزار پلیس و سرباز خیابان‌های محل عبور اتومبیل بلر را زیر نظر گرفته بودند. با این حال نیروهای حزب‌الله اعلام کرده بودند که از بروز درگیری بین مردم و نیروهای محافظ جلوگیری خواهند کرد و مانع بروز اغتشاش خواهند شد. 

تونی بلر در واکنش به این اعتراضات و در ملاقات با سینیوره نخست وزیر لبنان، از عملکرد دولت بریتانیا دفاع کرد و گفت: در حال حاضر بهترین شانس لبنان پذیرش قطعنامه 1701 شورای امنیت است. بلر پذیرفت که سیاست‌های او در بریتانیا و کشورهای عربی جدال برانگیز بوده است و تأکید کرد که با خانواده‌هایی که نزدیکانشان را در بمباران مناطق مسکونی توسط اسرائیل از دست داده‌اند ابراز همدردی عمیق می‌کند. 

یکی از سخنگویان رسمی دولت بلر گفت: که او از مواجهه با جمعیت معترض در بیروت متعجب نشده است. او همچنین گفت: که بلر از تصمیم نبیه بری، رئیس مجلس لبنان برای لغو دیدارش با بلر، نگران نیست. نبیه بری که از هواداران گروه حزب‌الله لبنان است قرار بود در جریان دیدار بلر از بیروت با او ملاقات کند اما روز شنبه بیروت را ترک کرد. 

بلر در مدت اقامت چند ساعته خود در بیروت با امیل لحود رئیس جمهوری لبنان نیز دیدار نکرد. لحود به علت حمایت از سوریه و برقراری ارتباط نزدیک با آن کشور از سوی رهبران کشورهای غربی با انتقاد مواجه شده است. 

سخنگوی بلر گفت: که او مایل به گفت‌وگو با دو عضو حزب‌الله که در کابینه حضور دارند بوده است اما آنها از شرکت در جلسه کابینه که با حضور بلر برگزار شده است امتناع کرده‌اند.
بلر پیش از ورود به بیروت در بیت‌المقدس با مقامات دولت اسرائیل دیدار و گفت‌وگو کرده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین