کد خبر: ۵۰۷۴۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰

کردهای عراق باز هم شکست خوردند

تلاش چند روزه احزاب کرد عراقی برای ارائه لیستی مشترک در استانهای کرکوک، نینوا، صلاح الدین و دیالی با شکست روبرو شد و احزاب کرد عراقی نتوانستند برای تشکیل یک لیست مشترک به توافق برسند.
آفتاب‌‌نیوز :
احزاب کرد عراقی در تلاش بودند روز پنجشنبه بار دیگر برای گفتگو در خصوص ارائه لیستی مشترک از تمامی احزاب کرد عراقی در استانهای کرکوک، نینوا، صلاح الدین و دیالی در اربیل دور هم جمع شدند که بدلیل عدم حضور نماینده اتحادیه میهنی کردستان عراق در این جلسه نشست مورد نظر بدون هیچ نتیجه ای به پایان رسید.

احزاب کرد عراقی در حالی برای تشکیل لیستی مشترک برای شرکت در انتخابات پارلمانی عراق در مناطق مورد منازعه می کوشند که قبل از این احزاب جنبش تغییر، جماعت اسلامی کردستان عراق و ائتلاف برای دموکراسی و عدالت به رهبری دکتر برهم صالح در این مناطق تشکیل ائتلاف داده بودند.

ملا فرمان یکی از اعضای انجمن میهنی جنبش تغییر در این خصوص به خبرنگار ایرنا دراربیل گفت: ما به لیست مشترکی که از احزاب جنبش تغییر، جماعت اسلامی کردستان عراق و ائتلافی برای دمکراسی و عدالت تشکیل داده ایم پایبنده بوده و این ائتلاف فعلا در این مناطق موجود هست.

وی افزود: ما موافق این نظر بودیم که کردها در مناطق مورد منازعه با دو لیست متفاوت وارد اننتخابات شوند چون بدین شکل آرای کردها در این مناطق پراکنده نمی شود، برخلاف آنچه برخی احزاب می گویند اگر کردها در قالب یک لیست مشترک وارد انتخابات پارلمانی عراق در این مناطق نشوند آرای آنها ریزش نخواهدداشت.

این مسئول حزبی در جنبش تغییر در ادامه اضافه کرد: احزابی که قصد تشکیل یک ائتلاف مشترک در این مناطق را دارند می توانند اسامی کاندیدهای خود را به ائتلاف میهن که در کمیسیون عالی انتخابات عراق ثبت شده معرفی کنند.

ملا فرمان تاکید کرد نگرانی درست شده در نزد رای دهندگان کرد بخصوص بعد از 16 اکتبر (استقرار نیروهای فدرال در مناطق مورد منازعه میان بغداد و اربیل موضوع ماده 140 قانون اساسی عراق) می طلبد که کردها در مناطق مورد منازعه در قالب دو ائتلاف جدا شرکت کنند.

انتخابات پارلمانی عراق براساس اعلام کمیسیون عالی انتخابات در 12 می 2018 میلادی در تمام عراق برگزار می شود.
در پی اعلام کمیسیون عالی انتخابات در عراق برای ثبت اسامی کاندیداها از سوی احزاب، گروهها و ائتلافهای ثبت شده به پیشنهاد حزب زحمتکشان کردستان عراق احزاب کرد عراقی کوشیدند لیست مشترکی از همه احزاب برای مناطق مورد منازعه تشکیل دهند.

منبع:خبرگزاری ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
واحدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
مناطقی چون کرکوک و ابدا هیچ ارتباطی به کردها نباید داشته باشد۰جزمناطق اقلیم نیستندبهتراست دران هیچگونه دخالتی نکنند اربیل سلیمانیه دهوک و والسلام
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین