کد خبر: ۵۰۷۶۶۴
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶

چین موسیقی «هیپ هاپ» را ممنوع کرد

در بخشنامه حزب کمونیست چین آمده است که اجازه انتشار هیچ تصویری از فرهنگ هیپ هاپ در چین وجود ندارد. این فرهنگ از سوی حزب کمونیست چین به عنوان «زیر فرهنگ» یا فرهنگی غیر‌واقعی و «فرهنگ منحط» و باعث ایجاد فساد شناخته شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس فرهنگی- هفته گذشته دولت چین ممنوعیت پخش موسیقی سبک «هیپ هاپ» را اعلام کرد. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، به طور خاص در بخشنامه حزب کمونیست چین آمده است که اجازه انتشار هیچ تصویری از فرهنگ هیپ هاپ در چین وجود ندارد. این فرهنگ از سوی حزب کمونیست چین به عنوان «زیر فرهنگ» یا فرهنگی غیر‌واقعی و «فرهنگ منحط» و باعث ایجاد فساد شناخته شده است. 

چین موسیقی «هیپ هاپ» را ممنوع کرد

همچنین در آن بخشنامه آمده که اجازه پخش تصویر هیچ هنرمند و بازیگری با تاتو وجود ندارد. در دستورالعمل تازه به ادارات دولتی، مطبوعات، ناشران و رادیو و تلویزیونی اعلام شده که نبایستی از بازیگرانی استفاده کرد که قلب و اخلاق‌شان با اصول حزب همانگ نیست و اخلاق شایسته‌ای ندارند. 

نشریه «آسیا تایمز» در این‌باره می‌نویسد: «به نظر می‌رسد این تصمیم حزب کمونیست چین به سبب نوع برخورد از سوی هرمندی چینی است که در سبک هیپ هاپ اجرا می‌کند. به او اتهام رفتار بد و ناشایست در برابر بینندگان وارد شده است. Rapper PG One نام هنری این هنرمند است که نام واقعی او «وانگ هائو» است. گفته شده که در اشعارش به زنان توهین کرده و درباره اندام تناسلی آنان صحبت کرده و همچنین استفاده از مواد مخدر را تایید کرده و در یکی از ترانه‌هایش به پودر سفید اشاره کرده است. پس از مجبور کردن این خواننده به عذرخواهی، «اکا ژو یان» رپر دیگری بود که هدف حمله بعدی قرار گرفت. او به ناگهان از رقابت‌های تلویزیونی کشف استعدادهای موسیقی حذف شد». 

آسیا تایمز می‌نویسد: به نظر می‌رسد دولت چین تحمل هیچ صدایی غیر از صدای رسمی حزب حاکم یعنی حزب کمونیست را ندارد. به موضع چین درباره کریسمس در سال گذشته نگاه کنید که چه سرکوب گسترده‌ای صورت گرفت و کلیساها مجبور به تعطیلی شدند. در دانشگاه جنوب چین در استان هونان اتحادیه جوانان حزب کمونیست خواستار امضا و تعهد مبنی بر عدم شرکت در جشن‌های مروبط به کریسمس و لزوم پیروی از «ایمان به کمونیسم» شده است. 

دولت چنی حمله به هیپ هاپ و طرفداران آن را همانند مقابله با کریسمس راهی برای حمایت از فرهنگ چینی و وطن دوستی قلمداد می‌کند. هر چیزی که مغایر با ارزش‌های اصلی حزب کمونیست چین تشخیص داده شود به طور خودکار مشکوک قلمداد می‌شود. تمام تهدیدات بایستی توسط نهادهای مافوق مورد ارزیابی قرار گیرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین