کد خبر: ۵۰۷۶۹۴
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳

انفجار مواد محترقه خانه قدیمی را به آتش کشید

سخنگوی سازمان آتش نشانی از انفجار موادمواد محترقه در یک منزل مسکونی و مصدومیت سه تن خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
جلال ملکی درباره حادثه انفجار مواد محترقه در محله دولت آباد توضیح داد و گفت: ساعت ۱۲:۴۱ دقیقه ظهر امروز حادثه انفجار و آتش سوزی در یک منزل مسکونی در محله دولت آباد، خیابان غیوری به سازمان آتش نشانی اطلاع داده شد و به سرعت دو ایستگاه به این محل اعزام شدند. محل آتش سوزی منزلی قدیمی و یک طبقه به وسعت ۱۰۰ متر بود که داخل اتاق‌ها حجم زیادی از  مواد محترقه تولید، نگهداری و بسته بندی شده بود.

وی ادامه داد: ابتدا انفجاری رخ داد که منجر به آتش سوزی شد. زمانی که آتش نشان‌ها به محل رسیدند اتاق‌های این منزل کاملا شعله‌ور بودند. دراین حادثه زنی ۶۰ ساله و نوجوانی ۱۵ ساله به شدت آسیب دیده و از ناحیه سرو صورت دچار وسوختگی شدند. نوجوان ۱۲ ساله دیگری نیز دچار دودگرفتگی شد.  این سه نفر در محاصره شعله‌های آتش بودند که به کمک آتش نشان‌ها به محل امنی انتقال داده شدند.

به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی بر اثر شدت انفجار مواد محترقه، بخشی از شیشه‌ها و و دیوارهای این خانه تخریب شده و شعله‌ها در حال سرایت به منازل دیگر بود که آتش نشان‌ها از گسترش آن جلوگیری کردند. همچنین هر سه مصدوم این حادثه به عوامل اورژانس تحویل داده شدند. در حال حاضر آتش خاموش شده و محل پس از ایمن سازی به عوامل انتظامی تحویل داده شده است.

ملکی همچنین اضافه کرد: هنوز بیش از یک ماه تا شب چهارشنبه سوری باقی مانده است، اما  کسانی که منافع مالی خود را در نظر می‌گیرند و دنبال سودجویی هستند از همین الان فعالیت خود را در زمینه تولید، ساخت و نگهداری این مواد آغاز کرده‌اند. به مردم توصیه می‌کنیم اگر کسانی را سراغ دارند که در منزل خود مواد شیمیایی خطرناکی نگهداری می‌کنند، موضوع را به مراجع انتظامی اطلاع دهند. کارکردن با این مواد بسیار تخصصی است و ممکن است افراد به دلیل نداشتن صلاحیت لازم در این زمینه به خود و دیگران آسیب بزنند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین