کد خبر: ۵۰۷۷۳۹
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱

واکنش حزب‌الله به سرنگونی جنگنده اسرائیلی

حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای سرنگون کردن جنگنده اف-شانزده رژیم صهیونیستی از سوی سوریه را آغاز مرحله استراتژیک تازه دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
حزب الله در این بیانیه که شنبه شب منتشر شد تجاوز مستمر رژیم صهیونیستی به سوریه و هدف قراردادن تاسیسات و ساختمان های نظامی و غیرنظامی را محکوم کرد.

حزب الله «بیداری ارتش سوریه را که قهرمانانه جلوی جنگنده های متجاوز اسرائیل ایستاد و توانست یک فروند جنگنده اف شانزده را سرنگون کند» ستود.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: ما حمایت گسترده دشمن از تروریسم و گروه های تکفیری و ورود آنها به خط بحران سوریه از طریق تجاوزگری و تهدید را محکوم می کنیم.

حزب الله تحولات امروز را به معنای «پایان یافتن معادلات گذشته» دانست و بار دیگر تاکید کرد که این حزب ثابت قدم و قوی در کنار ملت سوریه در دفاع از سرزمین و حاکمیت و حقوق مشروع آن ایستاده است.

جنگنده های رژیم صهیونیستی از صبح امروز چندمین بار با تجاوز به حریم هوایی سوریه بخش هایی از خاک این کشور را بمباران کرد.

این در حالی است که سامانه دفاع موشکی سوریه توانست یک فروند جنگنده اف-شانزده رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهد. این جنگنده در شهر الجلیل در شمال فلسطین اشغالی سرنگون شد.

وزارت خارجه لبنان هم با صدور بیانیه ای حملات امروز رژیم صهیونیستی به سوریه را محکوم و بر حق این کشور در دفاع مشروع از خود تاکید کرد.

لبنان همچنین اعلام کرد که به دلیل نقض حریم هوایی این کشور از سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی به شورای امنیت شکایت می کند.
ایرنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین