کد خبر: ۵۰۷۷۶۱
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹

عارف: قانون شوراها نیاز به بازنگری دارد

رئیس فراکسیون امید گفت: قانون شوراهای شهر و روستاها نیازمند بازنگری است زیرا هنوز به اهداف تعیین شده برای شوراها دست نیافته‌ایم.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر محمدرضا عارف در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد با تبریک به مناسبت فرا رسیدن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دعوت از مروم برای شرکت در  مراسم جشن پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن، اظهار داشت: شهید صدوقی شاخص بسیار مهمی در مبارزات علیه رژیم ستم‌شاهی بود و رهبری مبارزات در منطقه جنوب شرق کشور را برعهده گرفته و پیام امام را به مردم منتقل می‌کرد.

وی با اشاره به توسعه یزد از جهات مختلف و مقایسه آن با دوران قبل از انقلاب بیان کرد: یزد سهمی در آموزش عالی در دوران قبل از انقلاب نداشت اما امروز شاهدیم که یزد به یکی از قطب‌های علمی کشور تبدیل شده و آموزش عالی در آن به بهترین شکل توسعه یافته است.

عارف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش شوراها بیان کرد: شوراهای شهر اهمیت بیشتری نسبت به مجلس شورای اسلامی دارد.

وی ادامه داد: در دو دهه اول انقلاب، این آمادگی در مردم وجود نداشت که تصدی امور به آنها واگذار شود اما بعد از دو دهه، یکی از افتخارات دولت اصلاحات برگزاری انتخابات شوراها و فراهم کردن زمینه حضور مردم در شوراها بود.

عارف با اشاره به اینکه امروز یکی از چالش‌های مهم شوراها، وجود قوانین دست و پاگیر است، افزود: قانون شوراها نیازمند بازنگری است زیرا نقایص بزرگی در آن وجود دارد به عنوان مثال قرار بود دولت دست از تصدیگری امور آب و برق بکشد و آن را به شوراها بسپارد تا خود به مسائل مهم ملی برسد اما همچنان این موضوع حل نشده و همچنان نیز در مجلس مطرح می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت ارتقا خدمات شهری در یزد تاکید کرد: خدمات شهری از مهمترین موضوعاتی است که اگر آن را ارتقا دهیم، دوام و بقای شهر بیشتر می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس در مورد ثبت جهانی یزد نیز گفت: این اتفاق یک فرصت استثنایی نه تنها برای یزد بلکه برای کشور است اما باید علاوه بر نگاه توسعه ای و اقتصادی، نگاه فرهنگی و اجتماعی نیز به آن داشته باشیم.

وی تصریح کرد: یزدی‌ها ویژگی‌هایی مانند ساده زیستی و قناعت داشته اند که باید تلاش کنیم این فرهنگ یزدی‌ها را نیز ترویج کنیم.

عارف با اشاره به مشکلاتی که امروز یزد با آن دست به گریبان است، افزود: امروزه شاهد بروز مشکلات اجتماعی در یزد هستیم که باور آن مشکل است برای نمونه در گذشته در زندان یزد، یزدی ‌وجود نداشت اما امروز آمار زندانیان یزدی افزایش یافته است.

وی در مورد شاخص طلاق نیز بیان کرد: شاخص طلاق در یزد به نحوی بود که اگر یک طلاق در یزد صورت می گرفت، همه متعجب بودند و دیگر استان‌ها نیز به سرعت از این موضوع مطلع می شدند اما امروز شاهدیم که نرخ طلاق در یزد افزایش یافته است.

عارف تصریح کرد: همه اینها هنوز در مرحله آسیب است و به بحران نرسیده و باید این آسیب‌ها کاهش پیدا کند که لازم است شوراها نیز در این زمینه ورود کرده و برنامه ارائه دهند.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین