کد خبر: ۵۰۸۴۳۴
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳
معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد

زنگ هشدار کاهش سن اعتیاد زنان

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: براساس بررسی‎‎های انجام شده، مصرف مواد مخدر و آسیب‎‎های اجتماعی ناشی از آن سالانه 40 تا 50 هزار میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می‎‎کند.
آفتاب‌‌نیوز :
«پرویز افشار» امروز در حاشیه سفر به یزد با اشاره به اقتصاد نامشروع و مخفی مواد مخدر، درباره میزان خسارت سالیانه اعتیاد و آسیب‏‏های ناشی از آن به کشور، اظهار کرد: براساس طرحی با همکاری دانشگاه شهید بهشتی مبنی بر هزینه‌‏‏های پیدا و پنهان، مستقیم و غیرمستقیم اعتیاد در کشورمان که انجام شده، خسارت بسیار کلانی به کشور وارد می ‎‎ شود.

به گفته وی، بر طبق نتایج این طرح،خسارت ناشی از مصرف مواد مخدر و آسیب‏‏های ناشی از آن به کشور  سالانه 40 تا 50 هزار میلیارد تومان است.

افشار آمار کنونی معتادان کشور را بالغ بر 2 میلیون و 800 هزار نفر ذکر کرد و گفت: البته شاخص‌های ارزیابی‎‎های انجام شده در این باره علمی نیست لذا در پبمایش دیگری با عنوان RSI شاخص‎‎های علمی‎‎تری را در دست بررسی داریم که پیش‏‏‌بینی می‏‏‌شود براساس آن 1.7 تا 1.8 میلیون معتاد دارای اختلالات عملکرد اجتماعی در کشور وجودداشته باشد.

وی به موضوع افزایش اعتیاد زنان در کشور نیز اشاره کرد و گفت: در حالی که در سال 80 تنها 5 درصد از معتادان کشور را زنان تشکیل می‎‎دادند، این آمار در سال 90 با رشد فزاینده‎‎ای به دو برابر افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، افشار ادامه داد: البته هر چند بر اساس طرح ارزیابی سوء مصرف مواد و پیمایش ملی ستاد مبارزه با مواد مخدر  با سازمان بهزیستی کشور، این روند در سال‎‎های اخیر دارای روند فزاینده قبلی نیست ولی موضوع نگران‏‏کننده در این باره کاهش سن اعتیاد زنان در طی این سالهاست که زنگ هشداری برای جامعه است لذا بررسی‏‏ و پیگیری‏‏های بیشتری را در این رابطه در دستور کار داریم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین